Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 14. 09:44

Az Adobe negyedéves eredményei felülmúlták az elemzők várakozásait

Bruce Chizen
Bruce Chizen
A szoftvergyártó Adobe a tegnapi tőzsdezárás után tette közzé második negyedévéről szóló jelentését. A vállalat eredményei felülmúlták az elemzők várakozásait.

Az Adobe május 31-én véget ért második negyedévében 317,4 millió dolláros forgalom mellett részvényenként 22 centes nettó profitot ért el, amely ugyan jelentősen alacsonyabb a tavalyi második negyedévben elért 344,1 milliós bevételnél és részvényenkénti 25 centes profitnál, de felülmúlja az első negyedéves 267,9 milliós forgalmat és a részvényenkénti 20 centes nettó profitot.

Az egyszeri költségek leszámításával képzett pro forma nyereség részvényenként 27 cent, amely magasabb, mint a First Call/Thomson Financial által megkérdezett elemzők által prognosztizált 25 cent.

Bruce Chizen, az Adobe vezérigazgatója áprilisban még úgy nyilatkozott, hogy a negyedéves eredmények a várakozásoknak megfelelően alakulnak, és amint a gazdaság "magára talál", a cég éves szinten legalább 20 százalékkal tudja növelni forgalmát.

A vállalat vezetői rövid távon továbbra is a Photoshop szoftvertől várják a bevételek növekedését, azonban Chizen elismerte, hogy a termék kedvező értékesítési adatai ellenére csalódást okozott, ugyanis csak a vártnál kisebb mértékben tudta fellendítani a hozzá kapcsolható szoftverek -- például az Illustrator -- forgalmát.

Az Adobe vezérigazgatója ezen felül közölte, hogy a kanadai Accelio februári felvásárlása a vártnál lassabban jelentkezik a vállalat bevételeiben. "Visszatekintve azt kell mondjam, túlzottan is optimisták voltunk azzal kapcsolatban, mennyi idő alatt tudjuk megoldani az átmeneti időszak gondjait" -- mondta Chizen.

Az Adobe a harmadik negyedévre 300-320 millió dolláros forgalom mellett részvényenként 24-27 centes pro forma eredményt vár, a negyedik negyedévre pedig 315-345 millió dolláros bevételt és részvényenként 26-29 centes profitot prognosztizál a cég.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról