Szerző: Barna József

2002. június 6. 19:10

Az AOL továbbra is optimistán tekint az online hirdetési piacra

Wayne H. Pace
Wayne Pace
[Dow Jones] Az AOL Time Warner pénzügyi vezérigazgatója, Wayne Pace tegnap megerősítette az America Online részleg által korábban közölt eredményelőrejelzést, mely szerint a cég 1,8-2,2 milliárd dollár közötti hirdetési és kereskedelmi bevételre számít az idei évben. Pace a New Yorkban tartott Deutsche Bank Alex. Brown Media Conference rendezvény alkalmával beszélt az AOL pénzügyi kilátásairól, reagálva a Lehman Brothers egyik elemzőjének keddi piaci jelentésére, melyben az lejjebb szállította az America Online hirdetésibevétel-kilátásait mind a jelenlegi, mind pedig a jövő évre.

Pace elmondta, hogy az AOL várakozásai szerint 2003-ban a 2002-es szinthez képest növekedni fognak az online hirdetésből származó bevételek, miután az idei második félévben a hirdetési piac eléri a mélypontot. A pénzügyi vezérigazgató továbbá megerősítette a cég második negyedéves és éves pénzügyi célkitűzéseit. Mint mondta, az AOL egyszámjegyű százalékos bevételnövekedésre számít az előző évhez képest, míg az EBITDA (kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség) változatlan marad. Azaz 2002-ben a cég 5-8%-os bevételnövekedést és 5-9%-os EBITDA-növekedést vár, míg 2003-ra kétszámjegyű nyereségnövekedést prognosztizál.

Kedden Holly Becker, a Lehman Brothers elemzője piaci jelentésében lejjebb szállította az AOL részleg éves online hirdetési bevételkilátásait a korábbi 1,94 milliárd dollárról 1,79 milliárdra. Becker véleménye szerint az online hirdetési piac a közeljövőben nem fejlődik jelentős mértékben, így 2003-ra immár 10%-os bevételcsökkenésre számít az AOL részlegnél, míg korábban 7,5%-os növekedést prognosztizált.

Becker egyben csökkentette az AOL Time Warner teljes bevételkilátásait, a korábbi 42 milliárd dolláros szintről 41,86 milliárdra, a várható cash-flow-t 9,73 milliárdról 9,6 milliárdra, míg a részvényenkénti nyereséget 95 centről 91 centre. A hír hatására a cég részvényeinek árfolyama tegnap 4,9%-kal esett vissza.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról