Szerző: Barna József

2002. június 4. 21:38

A SonicBlue-nak nem kell kémkednie felhasználói után

[WSJ] A SonicBlue tegnap közölte, hogy helyt adva a cég panaszának egy amerikai kerületi bíróság hatályon kívül helyezte azt az áprilisban hozott bírósági döntést, melynek értelmében a szórakoztatóelektronikai termékeket gyártó és forgalmazó cég köteles lett volna lehallgatni DVR-készülékei tulajdonosainak felhasználói szokásait és az így gyűjtött adatokat kiszolgáltatni a döntés meghozatalát kérő stúdiók és televíziós csatornák számára.

[WSJ] A SonicBlue tegnap közölte, hogy helyt adva a cég panaszának egy amerikai kerületi bíróság hatályon kívül helyezte azt az áprilisban hozott bírósági döntést, melynek értelmében a szórakoztatóelektronikai termékeket gyártó és forgalmazó cég köteles lett volna "lehallgatni" DVR-készülékei tulajdonosainak felhasználói szokásait és az így gyűjtött adatokat kiszolgáltatni a döntés meghozatalát kérő stúdiók és televíziós csatornák számára.

A SonicBlue ReplayTV digitális felvevői, merevlemezes videomagnói (DVR) ugyanis lehetővé teszik, hogy a felhasználók a tv-adást a készülékbe épített merevlemezre rögzítsék, majd a zavaró reklámokat kihagyva a rögzített állományokat cserélgessék szélessávú internetelérés birtokában.


SONICblue ReplayTV 4000

Április elején a bíróság kötelezte a SonicBlue-t, hogy figyelje meg a Replay TV 4000-tulajdonosok tevékenységét, azaz hogy milyen adásokat rögzítenek, csereberélnek vagy másolnak le. Az adatok szolgáltatásához programmódosításra is szükség lett volna. Ennek saját költségen történő kifejlesztésére akkor 60 napot kapott a SonicBlue.

A cég a múlt hónapban kérelmezte a határozat visszavonását. Számításai szerint ugyanis a szükséges programmódosítás kifejlesztése 400 000 dollárba kerülne, és legalább négy hónapra lenne szükség az üzembe helyezésére.

A bíróság döntése ellen a cég mellett több polgárjogi aktivista csoport is tiltakozott. A SonicBlue egyenesen "lélegzetelállítónak és példátlannak" nevezte a bíróság határozatát beadványában. A televíziós stúdiók és csatornák azért igyekeztek kötelezni a céget a felhasználók szokásainak megfigyelésére, hogy meghatározhassák, a hasonló termékek használatával milyen mértékben sérül a szerzői jog.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról