Szerző: Barna József

2002. május 27. 16:41

Kétmillió dollár bírság internetes csalásért

[WSJ, AP] Egy amerikai szövetségi bíróság 1,9 millió dollár kártérítés fizetésére és megtévesztő tevékenysége azonnali befejezésére szólította fel azt az internetes csalót, aki ismert honlapok elgépelt webcímeinek ezreit regisztráltatta saját neve alatt, hogy ily módon hirdetésekkel bombázza a gyanútlan felhasználókat.

[WSJ, AP] Egy amerikai szövetségi bíróság 1,9 millió dollár kártérítés fizetésére és megtévesztő tevékenysége azonnali befejezésére szólította fel azt az internetes csalót, aki ismert honlapok elgépelt webcímeinek ezreit regisztráltatta saját neve alatt, hogy ily módon hirdetésekkel bombázza a gyanútlan felhasználókat.

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) még tavaly októberben indított pert John Zuccarini ellen annak érdekében, hogy a nyilvánvalóan megtévesztő gyakorlat folytatását megakadályozza. Zuccarini korábban olyan webcímek ezreit regisztráltatta, melyek ismert nevek (így például a Backstreet Boys, Bank of America, Britney Spears vagy a The Wall Street Journal) begépelése során elgépeléseknek köszönhetően keletkezhetnek.

Ezek az oldalak pedig mind Zuccarini honlapjára mutattak, ahol a gyanútlan szörfölőket erotikus weboldalakat és szerencsejátékokat hirdető bannerek tömege fogadta. Az FTC beadványa szerint a pop-up ablakokban felbukkanó hirdetések ráadásul újra és újra megjelentek, miután a felhasználó bezárta azokat. A nyomozók szerint Zuccarini évi 800 000 és 1 millió dollár közötti reklámbevételekre tehetett szert ezzel a módszerrel.

Korábban már az érintett vállalatok nagy része eljárást indított Zuccarini ellen mind a bíróságnál, mind pedig az internetes címeket felügyelő Internet Corp. for Assigned Names and Numbersnél (ICANN). Ezek eredményeképpen a leleményes csaló 53 állami vagy szövetségi pert veszített el és közel 200 webcímről kellett lemondania.

Minthogy Zuccarini annak ellenére sem jelent meg egyetlen tárgyalásán sem, hogy megkapta az idézését, kétséges, hogy az FTC be tudja-e hajtani a kiszabott bírságot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról