Szerző: Bodnár Ádám

2002. május 23. 11:51

Számítógépes játékokat jelentet meg az amerikai hadsereg

[CNET] Az E3 kiállításon az amerikai hadsereg képviselői bejelentették, hogy számítógépes játékokat adnak ki új katonák toborzása érdekében. Az Americas Army című ingyenesen elérhető programcsomag augusztusban jelenik meg és két játékot tartalmaz majd. A csomagot a hadsereg weboldaláról lehet majd letölteni, illetve toborzórendezvényeken lehet hozzájutni.

[CNET] Az E3 kiállításon az amerikai hadsereg képviselői bejelentették, hogy számítógépes játékokat adnak ki új katonák toborzása érdekében. Az "America's Army" című ingyenesen elérhető programcsomag augusztusban jelenik meg és két játékot tartalmaz majd. A csomagot a hadsereg weboldaláról lehet majd letölteni, illetve toborzórendezvényeken lehet hozzájutni.

A "Soldiers" című program egy szerepjáték, amelyben a felhasználó egy újonc bőrébe bújva indulhat neki a katonai pályának. Az "Operations" játék egy csapatokra alapuló akciójáték, amelyben a "Rangerek", azaz elit kommandósok teljesítenek gyakoroló küldetéseket és éles bevetéseket. Mindkét játékot a kaliforniai Haditengerészeti Főiskolán fejlesztették ki.

Brian Osborne ezredes, a Haditengerészeti Főiskola diákja doktori disszertációja keretében készítette el a "Soldiers" játék motorját. Elmondása szerint a hadsereg célja olyan toborzási módszerek kifejlesztése, amelyek a mai fiatalokhoz is hatékonyan tudnak szólni és több információt szolgáltatnak az eddig alkalmazott metódusoknál.

A "Soldiers" bepillantást enged az amerikai katonák mindennapos életébe, valósan ábrázolva a legapróbb mozzanatokat is, mint például a szigorú felettes letolása vagy a kantin. A játékos célja, hogy minél jobban megfeleljen az elvárásoknak, fegyelmezetten viselkedjen, végrehajtsa a parancsokat, így fejlődhet tovább és nyerheti meg a játékot.

Az "Operations" lényege a valós ábrázolás -- mondta Michael Capps, a program tervezője és producere. Kiemelte, hogy a hadsereg a legapróbb részletekig ragaszkodott a valósághoz, pontosan kellett modellezni a fegyverek újratöltési idejét, vagy a füstgránátok hatását. "Igyekeztünk megkönnyíteni a saját dolgunkat és egyszerűsíteni egy pár elemen, de a hadsereg ragaszkodott hozzá, hogy a valóságnak megfelelően ábrázoljuk őket" -- mondta Capps.

Az "Operations" internetes többjátékos üzemmóddal is rendelkezik majd, a hadsereg összesen 140 szervert állított hadrendbe a játék futtatására és önkéntes adminisztrátorokat toboroz, akik a szabályok betartásáért felelnek. A csalókat a játékban virtuális fogdába zárják.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról