Szerző: Bodnár Ádám

2002. május 14. 18:19

Internetkapcsolat a repülőgépen, Cisco technológiával

A Boeing típusú gépek műholdas szolgáltatására építve a Cisco Systems közreműködésével a Lufthansa

A Boeing típusú gépek műholdas szolgáltatására építve a Cisco Systems közreműködésével a Lufthansa tengerentúli járatain megkezdi a nagysebességű internetes kapcsolat kiépítését.

Európa második legnagyobb légitársasága november végén kezdi meg az internet-hozzáférés tesztelését egy Boeing 747-400-as óriásgépen, az utasok pedig elsőként 2003 januárjától tesztelhetik az új szolgáltatást. A Lufthansa -- mint a Cisco Mobile Office (mobil iroda) programjának partnere -- a tervek szerint 80 repülőgépen, az Európát Amerikával, illetve Ázsiával összekötő interkontinentális járatain fogja bevezetni a szolgáltatást.

A repülőgép és a Föld között műholdas összeköttetés biztosítja a szélessávú, letöltési irányban 5 Mbps, feltöltési irányban 750 Kbps sebességű adatkapcsolatot. A fedélzeten elhelyezett Cisco Aironet 350 Wi-Fi eszközök -- öt darab Cisco Aironet 350 hozzáférési pont, kilenc Cisco Catalyst 3548 XL kapcsoló, egy Cisco 3640 útválasztó és egy Cisco ContentEngine 590 -- alkotják a 11 megabit/másodperces helyi hálózatot, melynek köszönhetően az utasok az internetet számos földi szélessávú kapcsolat biztosította sebességnél gyorsabban érhetik el.

Azon felhasználóknak, akik nem rendelkeznek Wi-Fi kompatibilis hálózati kártyával, a Lufthansa vezetékes, 10 megabit/másodperces Ethernet-hálózatot biztosít a gépek fedélzetén. A jellemzően 380 üléses Boeing 747-es repülőgép gyakorlatilag egy közepes méretű cégnek megfelelő számú hálózati kapcsolatot biztosít.

A Lufthansa tengerentúli járatainak utasai jelenleg a SkyPhone telefonos szolgáltatást vehetnek igénybe, melynek révén az Airbus A340-es és a Boeing B747 típusú gépek fedélzetéről indíthatnak telefonhívásokat, a hívás díját pedig hitelkártyával egyenlíthetik ki.

A repülőtársaság várakozásai szerint a vezeték nélküli LAN válik a mobil felhasználók preferált elérési formájává, ezenkívül nem elhanyagolandó szempont a jelenlegi vezetékes kapcsolatok felszámolásából származó súly- és üzemanyag-megtakarítás sem. A Lufthansa a szolgáltatást a mobiltelefonokéhoz hasonló percdíjakkal kívánja értékesíteni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról