Szerző: Ady Krisztián

2002. május 14. 20:48

A várakozásokat meghaladóan növekszik a kábeltelevíziós hálózatokon telefonálók száma az Egyesült Államokban

[ZDNet] Egy ma megjelent tanulmány szerint a várakozásoknál nagyobb ütemben nő a kábeltelevíziós hálózatokon nyújtott telefonszolgáltatáshoz hozzáférők száma. Az Egyesült Államokban az elmúlt év végéig 2,93 millió előfizető vett igénybe Voice over IP (VoIP) szolgáltatást, az előrejelzett 2,5 milliós számnál sokkal többen. Ez olvasható az Allied Business Intelligence New York-i bázisú kutatócég tanulmányában.

HIRDETÉS

[ZDNet] Egy ma megjelent tanulmány szerint a várakozásoknál nagyobb ütemben nő a kábeltelevíziós hálózatokon nyújtott telefonszolgáltatáshoz hozzáférők száma. Az Egyesült Államokban az elmúlt év végéig 2,93 millió előfizető vett igénybe Voice over IP (VoIP) szolgáltatást, az előrejelzett 2,5 milliós számnál sokkal többen. Ez olvasható az Allied Business Intelligence New York-i bázisú kutatócég tanulmányában.

Ez a szám közel megduplázódhat 2002 végére, elérve az 5,2 milliós előfizetői létszámot. Az Allied Business Intelligence a növekedést egyértelműen a kábelszolgáltatók által ígért költségcsökkentés és egyéb "kiegészítő" szolgáltatások számlájára írja, mint amilyen a nagysebességű internet-hozzáférés. A felmérés 30 kábelszolgáltatótól és különböző eszközgyártóktól szerzett adatokon alapul.

A Probe Research független elemzőcég szerint az elkövetkezendő három évben erős növekedés várható ebben a szegmensben, főként az ázsiai térségben, ahol a jelenlegi szolgáltatók egyelőre nem versenyezhetnek a már telepített "hagyományos" telefonvonalakkal.

A kábeles telefonszolgáltatás hasonló az internetes telefonáláshoz, olcsó távolsági hívásokat, és "hangos" e-mail szolgáltatást nyújt. A hagyományos technológiát IP (Internet Protocol) technológiával leváltva adatcsomagok formájában továbbítja a telefonhívás hanganyagát. Mind az internetes telefonálás, mind a Voice over IP (VoIP) szolgáltatások egy jellemző miatt terjednek lassan, ez pedig a rossz hangminőség, mely főként az adatcsomagok továbbításakor fellépő csomagvesztésből és késleltetésből következik.

A cégek által ígért költségcsökkentés azonban könnyen feledteti az időnként fellépő minőségproblémákat. Az egy kábelen nyújtott kábeltelevíziós, internet- és telefonszolgáltatások költséghatékonyan üzemeltethetők, így a felhasználóknak is kevesebbet kell fizetniük. A számlázás egyszerűségéről nem is szólva, az előfizetők visszajelzései szerint előnyös amikor egyetlen számlán szerepel az összes igénybevett távközlési és internetes szolgáltatás.

a címlapról