Szerző: Barna József

2002. május 5. 18:24

Család- és nemzetbarát keresőszolgáltatást indított a BBC

A brit BBC saját internetes keresőszolgáltatást indított útjára, miután egy felmérés rámutatott: a nagy-britanniai nethasználók jelentős többsége elégedetlen a már meglévő keresőmotorokkal. A kifejezetten a brit felhasználók igényeit szem előtt tartó BBCi Search szolgáltatás a bbc.co.uk oldalról érhető el, és nem tartalmaz hirdetéseket, valamint a találati eredmények sorrendjét sem befolyásolják kereskedelmi megállapodások.

A brit BBC saját internetes keresőszolgáltatást indított útjára, miután egy felmérés rámutatott: a nagy-britanniai nethasználók jelentős többsége elégedetlen a már meglévő keresőmotorokkal. A kifejezetten a brit felhasználók igényeit szem előtt tartó BBCi Search szolgáltatás a bbc.co.uk oldalról érhető el, és nem tartalmaz hirdetéseket, valamint a találati eredmények sorrendjét sem befolyásolják kereskedelmi megállapodások.


Ejnye-bejnye...

A BBC által korábban kezdeményezett nemzeti közvélemény-kutatás ugyanis arra az eredményre jutott, hogy a megkérdezett brit netezők 80%-a elégedetlen a meglévő keresőmotorokkal. Jelentős részüket (64%) zavarta, hogy az amerikai oldalak túlreprezentáltak a találatok között, és a többséget irritálták a hirdetések is.

Az eredmények alapján a BBC elindította saját keresőszolgáltatását, amely ugyan külföldi weboldalakat is pásztáz, de a találatok megjelenítésekor a brit honlapokat preferálja. A BBC New Media igazgatója, Ashley Highfield szerint a felmérés világossá tette, hogy a piacon jelenleg hozzáférhető keresőmotorok nem a felhasználók igényeit tartják szem előtt. A BBC ezért egy olyan szolgáltatást kínál, mely a nemzeti elfogultságon túl egyéb prioritásokat nem ismer és mentes mindenféle kereskedelmi szándéktól.

A BBCi Search különlegessége, hogy a találatok között nem jelenít meg pornográf vagy erőszakos oldalakat, így kívánva megakadályozni, hogy fiatalkorúak ilyen tartalmakat olvashassanak. A médiaóriás ezért a keresőmotort "családbarát" jelzővel is reklámozza.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról