Szerző: Vörös Péter

2002. április 30. 10:55

Az EMC bemutatta alsó árkategóriás tárolóeszközét

Joe Tucci
Joe Tucci vezérigazgató
bemutatja a Centerát
[CNET, Reuters] Az EMC, amely drága, hűtőszekrény méretű berendezések értékesítésével lett a világ első számú adattárolási cége, hétfőn bemutatta a Centera elnevezésű, olcsó tárolóeszközét, amelyet kifejezetten olyan adattárolási feladatokra terveztek, mint például a röntgenfelvételek, a törölt bankcsekkek és a vállalati e-mailek tárolása.

A Centera termékcsaládot egy olyan időszakban dobja piacra az EMC, amikor kőkemény árverseny dúl a csúcskategóriájú adattárolási eszközök piacán. Az EMC véleménye szerint a Centera akár 1 milliárd $-nyi forgalmat is elérhet a következő másfél éven belül.

A Centera hardver és szoftverek kb. 210 ezer $-ba kerülnek és kb. 5 terabájtnyi használható tárolási kapacitást nyújtanak alapkiépítésben, ez akár 625 ezer röntgenfelvétel tárolására is elegendő lehet. Az EMC zászlóshajójának számító Symmetrix eszközök induló ára több mint 1 millió $, ezeket jellemzően például olyan alkalmazásokra használják, mint folyamatosan változó bankszámla-egyenlegek tárolása.

A Hopkinton (Massachusetts) központú cég részvényárfolyama négy éves mélypontra esett vissza, a vállalatnak szüksége van a forgalom növelésére, mivel az amerikai nagyvállalatok mostanság alig vesznek a Symmetrixhez hasonló drága berendezéseket, márpedig ezek alkotják az EMC forgalmának nagy részét.

Az EMC-t rendkívül érzékenyen érintette az IT berendezések iránti globális kereslet jelentős visszaesése -- ezenkívül a cég piaci részesedést veszített az olyan régi riválisok javára, mint az IBM és a Hitachi Data Systems.

Miután 12 év telt el negyedéves veszteség nélkül, az EMC egymás után három negyedévet zárt veszteségesen. A cég részvénye, a 90-es évek egyik kedvence Wall Street-en, hétfőn 9,13$-on zárt.

A Centera az adattárolási piac egyik viszonylag elhanyagolt, de rendkívül gyorsan növekvő területére összpontosít, amelyet az EMC fix adattárolási területnek hív, ami azt jelenti, hogy az információk jellemzően nem változnak meg azután, hogy létrehozták azokat.

Jim Rothnie, az EMC műszaki vezérigazgatója szerint az ilyen típusú információkat eddig többnyire offline tárolták a vállalatok és így rendkívül drága volt ezek tárolása és elérése.

Rothnie elmondta, hogy ma már például törölt csekkeket, orvosi képeket, könyveket, videókat és földrengési adatokat lehet olyan digitális tartalommá konvertálni, amelyek elérhetőek a számítógépes hálózatokon keresztül.

A Centera egy teljesen újonnan kifejlesztett EMC termék, amelyet egy kis belga cég, a FilePool tavalyi, 50 millió $-os megvétele után kezdtek el tervezni.

Miután az alkalmazásszerver megkapja vagy létrehozza az adott adatokat, a Centera egy, az adattartalomból számított matematikai képlet alapján címet ad annak. Rothnie azt is kihangsúlyozta, hogy mihelyt tárolták az adatokat, azokat nem lehet megváltoztatni és ki van zárva a duplikált információk lehetősége.

Az EMC nincs egyedül a fix adattárolási, más néven archivált információs piacon, Rothnie szerint ez a piac a következő években 3-10 milliárd $-ra nőhet.

A Network Appliance és az IBM például különböző megközelítést használ a ritkábban hozzáfért fájlok tárolására. A Coca-Cola tavaly megállapodott az IBM-mel azzal kapcsolatban, hogy a Nagy Kék technológiáját használják a Coca-Cola egy évszázadnyi marketing és hirdetési ikonjainak tárolásához, amelyekhez az alkalmazottak 200 országban férhetnek hozzá.

Rothnie azt is elmondta, hogy az EMC többnyire partnereire fog támaszkodni a Centera értékesítésében, ezeket egy kisebb, szakértőkből álló értékesítési csapat fogja támogatni.

Tavaly az EMC Dellhez fordult a Clariion tárolási eszközök értékesítésével kapcsolatban, miután azt meglehetősen elhanyagolta az EMC saját értékesítési csapata. Az EMC üzletkötői tavaly a drága Symmetrix gépeket próbálták erőltetni annak ellenére, hogy a piac az olcsóbb termékek felé fordult.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról