Szerző: Vörös Péter

2002. április 26. 10:01

A Logitech ismét jól sikerült negyedévet zárt

[Wall Street Journal] A svájci Logitech International SA az elemzők várakozásainál jobb eredményekkel zárta negyedik pénzügyi negyedévét, a cég forgalma és nyeresége jelentősen nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

[Wall Street Journal] A svájci Logitech International SA az elemzők várakozásainál jobb eredményekkel zárta negyedik pénzügyi negyedévét, a cég forgalma és nyeresége jelentősen nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

A főként egereiről, billentyűzeteiről és webkameráiról ismert cég a március 31-én zárult pénzügyi negyedévben közel megduplázta nettó nyereségét: 10,8 millió $-ról 21,5 millió $-ra emelkedett a cég profitja. A negyedéves forgalom 35%-kal 256 millió $-ra nőtt az előző év hasonló időszakában elért 190 millió $-ral szemben. Az IDC piackutató cég szerint ugyanebben az időszakban a globális PC-forgalom 2,7%-kal csökkent az egy évvel ezelőtti szinthez képest.

"Összességében egy jól sikerült időszak volt a negyedik pénzügyi negyedév" -- fogalmazott Can Elbi, a Credit Suisse First Boston egyik elemzője. "Az eredmények azt mutatják, hogy a cég bevételeinek jelentős részét a már meglévő PC-világból szerezte, és nem követte a csökkenő PC-eladások trendjét" -- mondta Elbi.

A vállalat eredménye meghaladta az elemzők előrejelzéseit mind a negyedik pénzügyi negyedévben, mind a pénzügyi év egészében. A Logitech egész éves nettó nyeresége 67%-kal 75 millió $-ra nőtt, szemben az előző pénzügyi évben elért 45 millió $-os nyereséggel. A pénzügyi év egészében a forgalom 28%-kal 944 millió $-ra emelkedett.

A cég, amelynek részvényei mind Svájcban, mind a Nasdaq piacon jelen vannak, felülvizsgálta növekedési előrejelzéseit és immár 1,1 milliárd $-os forgalom elérését tervezi a jelenlegi pénzügyi évben, ami 16%-os növekedés az előző évhez képest.

A Logitech, amelynek egyik központja Romanels-Sur-Morges-ban (Svájc), másik központja Fremontban (Kalifornia) található, több mint 2 millió drótnélküli terméket (egereket és billentyűzeteket) és több mint 1 millió webkamerát adott el a legutóbbi negyedévben. A gyártás outsourcingja nőtt, a termelés immár 50%-át adja Kína, Magyarország és Mexikó, szemben az egy évvel korábbi 25%-os szinttel.

"Bízunk abban, hogy a jelenlegi és a következő termékkínálatunk révén sikerül fenntartanunk növekedésünket" -- mondta Gerrino De Luca, a cég elnök-vezérigazgatója. Mivel a Logitech termékeinek ára 50-100$ közötti, így viszonylag könnyen eladható termékekről van szó, mondta a cég.

A cég, amelyet 1981-ben alapított két, a Stanford egyetemen végzett hallgató, nemrég némileg megváltoztatta profilját, és nem PC-s eszközöket is elkezdett gyártani, például a Sony Playstation 2 konzolhoz perifériákat, valamint PDA-khoz használható összehajtható billentyűzeteket. A cég PC-s hangszórókat és headseteket is piacra dobott a Labtec akvizíciója után.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról