Szerző: Vörös Péter

2002. április 26. 08:43

A Macromedia a várakozásoknál alacsonyabb veszteséggel zárta pénzügyi negyedévét

[CNET] A leginkább webes szoftvereiről ismert Macromedia szerdán közzétette negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit: a cég a várakozásoknál alacsonyabb veszteséget ért el, a pénzügyi év egészében azonban az internetgazdasággal együtt szenvedett.

[CNET] A leginkább webes szoftvereiről ismert Macromedia szerdán közzétette negyedik pénzügyi negyedéves eredményeit: a cég a várakozásoknál alacsonyabb veszteséget ért el, a pénzügyi év egészében azonban az internetgazdasággal együtt szenvedett.

A Macromedia a március 31-én véget ért negyedik pénzügyi negyedévben 80,5 millió $-os (részvényenként 1,37$-os) nettó veszteséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 21,8 millió $-os (részvényenként 42 centes) veszteséggel és az előző negyedévben elért 42,9 millió $-os (részvényenként 74 centes) veszteséggel.

A pénzügyi év egészében a nettó veszteség 305,9 millió $ (részvényenként 5,26$) volt, szemben az előző pénzügyi évben elért 13,4 millió $-os (részvényenként 24 centes) nyereséggel.

Az egyszeri költségeket nem számítva a cég vesztesége 6,1 millió $ (részvényenként 10 cent) volt a negyedik pénzügyi negyedévben és 28,1 millió $ (részvényenként 48 cent) a pénzügyi év egészében. A First Call által reprezentált elemzők részvényenként 14 centes negyedévi és 52 centes évi veszteségre számítottak.

A negyedéves forgalom 75,6 millió $ volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 89,1 millió $-ral és az előző negyedévben elért 73,2 millió $-ral. A pénzügyi év egészében a forgalom 324,8 millió $ volt, szemben a 2001-es pénzügyi évben elért 376,4 millió $-ral.

A Macromediát igen érzékenyen érte az internetes piac visszaesése, mivel a cég termékeinek többségét webfejlesztőknek és -tervezőknek szánja. A cég arra számít, hogy sikerül üzleti fellendülést elindítania a legfőbb szoftvercsomagjainak jelentős frissítése révén: a folyamat már el is indult márciusban, amikor a Macromedia piacra dobta a Flash MX-et, a cég egyik legfontosabb webgrafika- és szolgáltatástervező eszközét.

Rob Burgess, a cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az új termékek kifejezetten arra vannak kihegyezve, hogy az alkalmazásokat integrálják a weboldalakkal, ezáltal elmozdítva a céget az eredeti fő hangsúlytól, a grafikától, a webfejlesztés központi pozíciója felé. A folyamat végeredménye az lehet, hogy a weboldalak kisebbé válnak és könnyebb lesz a navigáció, ami közvetlen költségmegtakarítást jelent az ügyfelek számára.

"Az olyan alapvető technológiák felé visszük el a céget, amelyekre feltétlenül szükségük van a felhasználóknak, szemben azokkal a jelenlegi technológiákkal, amelyek megléte nem szükséges, de szép" -- nyilatkozta Burgess.

Burgess azt is elmondta, arra számít, hogy a cég az új pénzügyi évben már újra nyereséges lesz, mivel az új MX termékek várhatóan jelentősen növelni fogják a forgalmat.

"Most egy új pénzügyi év elején állunk és bízunk abban, hogy az új évre vonatkozó MX-vízió tényleg a növekedés új korát indítja el a cég számára" -- mondta Burgess.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról