Szerző: Vörös Péter

2002. április 26. 19:25

Lassan ugyan, de nő a széles sávon internetezők száma az USA-ban

[CNET, Reuters] Az internetfelhasználók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy fizessenek a nagy sebességű internet-csatlakozásért, bár igen sokan elégedettek azzal, amit a telefonos hozzáférés nyújt -- áll egy, a napokban megjelent felmérésben.

[CNET, Reuters] Az internetfelhasználók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy fizessenek a nagy sebességű internet-csatlakozásért, bár igen sokan elégedettek azzal, amit a telefonos hozzáférés nyújt -- áll egy, a napokban megjelent felmérésben.

A Jupiter Media Metrix piackutató cég számításai szerint az amerikai háztartások mindössze 16%-ában található szélessávú (broadband) internet-hozzáférés, de a következő egy évben a telefonos internetelőfizetők 8,6%-a nagy valószínűséggel átvált broadbandre.

A felmérés azt találta, hogy a háztartások további 15,4%-át némileg érdekelte a szélessávú hozzáférésre történő áttérés a következő egy éven belül. A háztartások fennmaradó 76%-a semleges volt a broadbandre történő áttéréssel kapcsolatban, vagy kifejezetten ellenkezik az ellen.

Még egy érdekes következtetésre jutott a felmérés, e szerint még azok között az emberek között, akik nagy valószínűséggel áttérnek a broadbandre, a szélessávú hozzáférés szórakoztató lehetőségei iránt viszonylag korlátozott az érdeklődés.

A megkérdezettek nagy része számára az áttérés döntő motívuma a gyors és folyamatos internetcsatlakozás. A megkérdezettek közül mindössze 26% mondta azt, hogy jobb minőségű videó miatt szeretne broadband hozzáférést, míg 15% mondta azt, hogy audioanyagok hallgatásához szeretné a szélessávú hozzáférést.

Ezzel szemben 59% mondta azt, hogy a folyamatos internet-hozzáférés lenne számára az a tényező, amely miatt áttérne a telefonos hozzáférésről. Joe Laszlo, a Jupiter egyik elemzője szerint "sok szép dolog van, amely együtt jár a gyors csatlakozással, de valójában nem ezek hajtják a broadband keresletet".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról