Szerző: Vörös Péter

2002. április 24. 08:45

Immár 12 hónapja folyamatosan csökkennek a japán PC-eladások

[AsiaBizTech] A GfK Japan Ltd. piackutató cég adatai szerint márciusban 34,9%-kal nőtt februárhoz képest a PC-forgalom Japánban, azonban a 2001. márciusi szinthez képest 4,6%-os volt a visszaesés.

[AsiaBizTech] A GfK Japan Ltd. piackutató cég adatai szerint márciusban 34,9%-kal nőtt februárhoz képest a PC-forgalom Japánban, azonban a 2001. márciusi szinthez képest 4,6%-os volt a visszaesés.

Március negyedik hetében (amely a tavaszi bevásárlási szezon csúcspontja) jelentősen nőtt a forgalom az előző hónaphoz képest, de még így sem érte el az egy évvel korábbi szintet. Ez ahhoz vezetett, hogy a havi eladások immár a 12. hónapja, 2001 áprilisa óta folyamatosan csökkennek.

Az első negyedévben a forgalom 9,3%-kal csökkent az előző év hasonló időszakához képest. Ezen belül a laptopok forgalma 1,4%-kal nőtt, míg az asztali PC-k forgalma 21,9%-kal csökkent. A notebookforgalom 5,3%-kal volt magasabb a 2001. márciusi szintnél, ami egyúttal rekordszintet jelent az utolsó 12 hónapban.

Japánban az új számítógépfelhasználók általában asztali PC-t vásárolnak, míg a visszatérő vevők a laptopokat preferálják.

A PC-piac egészét nézve egyelőre továbbra sincs arra mutató jel, hogy lassulna az asztali PC-k eladásainak további csökkenése.

A GfK Japan felmérése arra is rámutat, hogy egyre csökken azoknak az embereknek a száma, akik új számítógépvásárlók, és ez a trend várhatóan folytatódni fog, legalábbis az idei tavaszi szezonban.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról