Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. április 14. 01:14

Jóváírt belépési díj a UPC több XIII. kerületi ügyfelének

Módosítás címén jóváírta több ügyfelének a 20.000,- forintos belépési díjat a UPC. A január óta húzódó ügyben minden jogi eljárást mellőzve, négy hónapos kitartó, a belépési díj jogosságát megkérdőjelező álláspontját fenntartva értek el eredményt a UPC kábeltévés internet előfizetői -- a napokban kézhezkapott számla tanúsága szerint.

[HWSW] Módosítás címén jóváírta több ügyfelének a 20.000,- forintos belépési díjat a UPC. A január óta húzódó ügyben minden jogi eljárást mellőzve, négy hónapos kitartó, a belépési díj jogosságát megkérdőjelező álláspontját fenntartva értek el eredményt a UPC kábeltévés internet előfizetői -- a napokban kézhezkapott számla tanúsága szerint.

Az ügy előzményei az év elejére nyúlnak vissza: a főváros XIII. kerületében a TVNET kábeltévés internetszolgáltató, a hálózat használatára vonatkozó szerződés lejártával kénytelen volt megválni 400 előfizetőjétől, akiket a UPC vett át január 1-jével. Az átvétel feltételeiről egymásnak ellentmondó hírek terjedtek, a kiküldött hivatalos levél, az üzletkötők és a UPC ügyfélszolgálat szóbeli tájékoztatása, de még e sorok írójának, a UPC-től származó információi sem vágtak mindig egybe.

Így eshetett meg, hogy a UPC belépési díj nélkül hirdette meg az ügyfelek átvételét, az ennek feltételéül szabott egyéves hűségszerződés aláírását azonban többen megtagadták. Volt, aki végül aláírta, volt, aki inkább vállalta a beugró kifizetését, s volt, aki nem állt kötélnek. Ez utóbiak kicsiny csoportjába tartozó ügyfelek háromhavi kitartó levelezéssel végül elérték, hogy a számlájukon hónapról hónapra tartozásként feltüntetett 20.000,- forintos összeg a minap kézhezkapott utolsó egyenlegen módosítás címszóval jóváírásra került. Így ismereteink szerint a TVNET-től átvett 400 ügyfél közül többen is vannak már, akik sem hűségszerződéssel nem kötelezték el magukat az új szolgáltatónak, sem belépési díjat nem fizettek.

Kérdéses, hogy a UPC egyedi, méltányosság alapján meghozott gesztusértékű döntéséről van-e szó, vagy a jogszabályokat áttekintve döntöttek úgy a szolgáltató illetékesei, hogy nem érdemes hadakozni. Ez utóbbi esetben a többi XIII. kerületi, volt TVNET-es ügyfélnek is lehetőségében áll visszakérnie a befizetett beugrót, vagy felmondania az egyéves hűségszerződét. Józanul végigondolva azonban a hűségszerződésnek e pillanatban nincs jelentősége, hiszen nincs alternatívája a kerületben a kábelen keresztül elérhető szélessávú kapcsolatnak, mivel ADSL előfizetésre technikai okokból nincs lehetőség. Így -- hacsak egy éven belül nem bukkan fel egy másik, árban és szolgáltatásban versenyképes szélessávú internetszolgáltató -- semmi jelentősége nincs, hogy valaki hűségszerződéssel, vagy anélkül vált a UPC előfizetőjévé. Azok az ügyfelek azonban, akik függetlenségük zálogaként januárban befizették a 20.000,- forintot, most a precedensértékű döntésre hivatkozva visszakérhetnék a nem csekély összeget.

Bár az egyedi elbírálást látszik alátámasztani az a tény, hogy a UPC kommunikációs igazgatója, Hagymásy András a jóváírást élvező előfizető adatainak ismerete nélkül nem tudott részletekkel szolgálni a többi ügyfél díjvisszatérítésére vonatkozó lehetőségeiről, mégis elgondolkodtató, hogy a jogi út mellőzésével, csupán e-mailben illetve telefonon jelzett jóváírási igényt jelezve sikerült végül elérni a belépési díj elengedését, s az egy éves hűségszerződés aláírása alól a felmentést.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról