Szerző: Ady Krisztián

2002. április 3. 21:07

Másolásvédett CD-t tervez megjelentetni a Warner Music Japan

[CDR-Info] Az AOL Time Warner médiabirodalomhoz tartozó Warner Music Japan kiadó nem valószínű, hogy túl populáris lesz a szigetországban: tervei szerint az év hátralévő részében másolásvédelemmel ellátott CD-t kíván forgalomba hozni. A védett CD-t -- elméletileg -- nem lehet számítógép segítségével másolni, ezzel az illegális másolást szeretnék elkerülni. A másolt CD-k tömörített állományokban cserélnek gazdát több file-cserélő program segítségével szerte a világon, hogy csak a legismertebbeket említsem: Morpheus, Kazaa vagy LimeWire.

[CDR-Info] Az AOL Time Warner médiabirodalomhoz tartozó Warner Music Japan kiadó nem valószínű, hogy túl populáris lesz a szigetországban: tervei szerint az év hátralévő részében másolásvédelemmel ellátott CD-t kíván forgalomba hozni. A védett CD-t -- elméletileg -- nem lehet számítógép segítségével másolni, ezzel az illegális másolást szeretnék elkerülni. A másolt CD-k tömörített állományokban cserélnek gazdát több file-cserélő program segítségével szerte a világon, hogy csak a legismertebbeket említsem: Morpheus, Kazaa vagy LimeWire.

A Warner Music Japan egyelőre nem választotta ki, milyen technológiával készül el ez a CD, a két európai kiadó a Midbar Cactus Data Shield eljárását használja.

Az AOL Time Warner a hírek szerint játszik azzal a gondolattal is, hogy saját másolásvédelmi eljárást fejleszt. Az elmúlt hónapban a cég álláshirdetést adott fel, a témával kapcsolatos szoftver fejlesztéséhez keres szakembereket.

A másolásvédelmi eljárások nem arattak az iparágban sem osztatlan sikert, a felhasználói -- igen negatív -- visszajelzések miatt a CD szabvány egyik fejlesztője, a Philips is a másolásvédelem ellen foglalt állást: véleménye szerint az ilyen technológiával készített CD nem felel meg a szabványnak, s a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető audio-CD-nek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról