Szerző: Vörös Péter

2002. március 19. 08:22

Tovább növelte az előnyét az EMC a tárolási szoftverek piacán

[CNET] A Gartner Dataquest legfrissebb jelentése szerint az EMC tovább növelte előnyét a tárolási szoftverek piacán, a cég ezzel egy időben bejelentette, hogy tervezik azon szoftverek upgrade-jét, amelyeket a Dell-EMC szövetség részeként készítenek.

[CNET] A Gartner Dataquest legfrissebb jelentése szerint az EMC tovább növelte előnyét a tárolási szoftverek piacán, a cég ezzel egy időben bejelentette, hogy tervezik azon szoftverek upgrade-jét, amelyeket a Dell-EMC szövetség részeként készítenek.

Gartner Dataquest hétfőn közzétett jelentése szerint az EMC részesedése a tárolási eszközök piacán tavaly tovább nőtt: a cég részesedése 30,4% volt 2001-ben, szemben a 2000-es 28,3%-kal. A lista második helyén a Veritas Software állt 19,8%-kal, az IBM volt a harmadik 14,2%-kal.

Az EMC a vezető helyét jórészt a mátrix alapú (array-based) szoftvereknek köszönheti, amelyek több merevlemezt használó tárolási rendszereket irányítanak, és amelyek a 4,9 milliárd $-os tárolási szoftverpiac egyharmadát teszik ki. Ha ezt a szegmenset nem vesszük figyelembe, akkor az első helyen a Veritas végzett volna, és az EMC harmadik helyen végzett volna az IBM mögött.

Az EMC hétfőn jelentette be azt, hogy együttműködik a Dell-lel a Dell-EMC ControlCenter Navisphere, MirrorView, ill. SnapView szoftvercsomagok továbbfejlesztésén. A termékupgrade-ek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy biztonságosan kezeljék a tárolási hálózatokat távoli helyszínekről és növeljék a tárolási hálózat üzemidejét.

Bár sok elemző úgy vélekedett, hogy a vállalatok többet fognak költeni a tárolási eszközökre a szeptember 11-i tragikus események után, a cégek az olcsóbb rendszerek felé fordultak. Ezzel együtt a tárolási szoftverpiac 3%-kal nőtt 2001-ben 2000-hez képest.

Az első öt helyezett gyártó közül egyedül a Computer Associates International piaci részesedése csökkent, azt is meg kell azonban jegyezni, hogy e cég jelentősen megváltoztatta elszámolási rendszerét, ami ahhoz vezetett, hogy a forgalom rendkívüli módon visszaesett, és így a cég piac részesedése 67%-kal, 4,1%-ra csökkent 2001-ben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról