Szerző: Vörös Péter

2002. március 18. 12:18

Az Adobe a várakozásoknál jobb eredményekkel zárta első negyedévét

[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] Az Adobe Systems csütörtökön a tőzsdezárás után tette közzé negyedéves eredményeit. A nyereség és a forgalom jelentősen visszaesett az előző év hasonló időszakához képest, de az előző negyedéves eredményeknél és a várakozásoknál így is jobbak voltak a mutatók.

[Bloomberg, CNET, Wall Street Journal] Az Adobe Systems csütörtökön a tőzsdezárás után tette közzé negyedéves eredményeit. A nyereség és a forgalom jelentősen visszaesett az előző év hasonló időszakához képest, de az előző negyedéves eredményeknél és a várakozásoknál így is jobbak voltak a mutatók.

Az Adobe a március 1-jén zárult pénzügyi negyedévet 49,8 millió $-os (részvényenként 20 centes) nyereséggel zárta, szemben az előző év hasonló időszakában elért 69,8 millió $-os (részvényenként 28 centes) eredménnyel és az előző negyedévben elért 34,3 millió $-os (részvényenként 14 centes ) nyereséggel.

Az egyszeri költségeket nem számítva az első pénzügyi negyedév nyeresége részvényenként 22 cent volt. A First Call által reprezentált elemzők részvényenként 20 centes nyereségre számítottak.

A cég első pénzügyi negyedéves forgalma 267,9 millió $ volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 329 millió $-ral és az előző pénzügyi negyedévben elért 264,5 millió $-ral.

Az Adobe közölte, hogy a második pénzügyi negyedévben jelentősen, 305-325 millió $-ra fog növekedni a forgalom, a részvényenkénti nyereség 24-27 cent között várható.

Az Adobe-t a többi szoftvergyártóhoz hasonlóan kedvezőtlenül érintette a gazdaság visszaesése és a hirdetések csökkenése. A cég egyik zászlóshajójának, a Photoshopnak az új verziója várhatóan jelentősen növelni fogja a cég bevételeit, főleg ha igaznak bizonyul a szakértők azon előrejelzése, hogy a gazdaság is elindul a felfelé vezető úton az USA-ban.

Bruce Chizen, a cég elnök-vezérigazgatója pénzügyi elemzőknek elmondta, hogy egyértelműen meggyőző verzióváltásról van szó, "az adatok arra utalnak például, hogy sok ügyfél van, aki úgy döntött, hogy addig nem vált át a Mac OS X-re (az Apple legújabb operációs rendszerére), amíg meg nem jelenik az új Photoshop".

Chizen egy interjúban azt is elmondta, hogy a cég egy új termékkel is meg fog jelenni az év vége felé vagy a jövő év elején. E programnak egyelőre nem ismert a neve, a fő funkciója azonban igen: hobbi fotósoknak segít abban, hogy könnyebben tudjanak létrehozni és szervezni elektronikus fotóalbumokat. "Úgy véljük, hogy bárki számára, akinek sok száz vagy ezer fényképe van, nagyszerű lehetőséget nyújt az új program a Photoshop kiegészítésére" -- mondta Chizen.

Chizen elutasította a pénzügyi év második felére vonatkozó kérdéseket, mondván, túl korai lenne megmondani, hogy milyen sikeres lesz az új Photoshop, és hogyan fogják az új termékek növelni a forgalmat. Annyit azonban hozzátett, hogy az általános gazdasági körülmények és konkrétan a hirdetési piac már túlvannak a nehezén.

Az első pénzügyi negyedév egyik jelentős fejleménye volt az, hogy a cég erősítette jelenlétét a szerverszoftverek és a szolgáltatások terén. Januárban a cég megjelentette az AlterCastot, ami egy olyan szerverszoftver, amellyel hálózatokon keresztül lehet kezelni a képfájlokat. Egy hónappal később az Adobe bejelentette, hogy 72 millió $-ért megveszi az Acceliót. Az Accelio (egy kis kanadai cég) olyan szerverszoftverekre specializálta magát, amelyek az elektronikus formanyomtatványokat kitöltő felhasználók által elküldött adatok útvonalának meghatározását és tárolását végzik.

Chizen elmondta még, hogy biztos abban, hogy az Adobe előre tudott lépni a Web authoring, ill. animációs szoftverek piacán, ahol a cég GoLive és LiveMotion programjainak nincs könnyű dolga az olyan piacvezető szoftverekkel szemben, mint a Macromedia Dreamweaver és a Flash. Chizen kihangsúlyozta, hogy a cég egyik előnye e csatában az, hogy az Adobe mind a web, mind a nyomtatott kiadásban jelen van, és sok ügyfél szerint többé már nem gazdaságos csak a webes termékekre összpontosítani.

Annyit elismert azonban Chizen is, hogy a LiveMotion a Flash egyik add-on-jává vált ahelyett, hogy lecserélte volna azt. "Egyértelmű, hogy a Macromedia jó munkát végzett és szabvánnyá emelte a Flasht ... Hogy tetszik-e nekem ez a fejlemény, nos egyértelműen nem. Ugyanakkor gyakorlatiasnak kell lenni, fel kell ismerni a kialakult helyzetet" -- mondta Chizen.

A cég részvényárfolyama pénteken 2,59$-ral (7,08%-kal) 39,18$-ra emelkedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról