:

Szerző: Vörös Péter

2002. március 13. 11:36

Tovább csökken a japán mobiltelefon-piac

[Bloomberg] A japán mobiltelefon-eladások 28%-kal csökkentek januárban az előző év hasonló időszakához képest, így sorozatban nyolcadik hónapja tart az ágazat hanyatlása, mivel az előfizetők továbbra is ritkábban vesznek új mobiltelefonokat -- közölte a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

[Bloomberg] A japán mobiltelefon-eladások 28%-kal csökkentek januárban az előző év hasonló időszakához képest, így sorozatban nyolcadik hónapja tart az ágazat hanyatlása, mivel az előfizetők továbbra is ritkábban vesznek új mobiltelefonokat -- közölte a Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) szervezet.

A JEITA szerint a januári forgalom 3,3 millió darab volt. A JEITA által követett mobiltelefon-eladásokba egyrészt a hagyományos mobiltelefonok, másrészt a kizárólag Japánban gyártott és használt Personal Handyphone Systems (PHS) modellek tartoznak.

A japán mobiltelefon-piac közel áll a telítettséghez, a népesség több, mint fele használ mobiltelefont. Februárban a felkelő nap országának három legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója kb. 36%-kal kevesebb előfizetőt szerzett, ez sorozatban a hetedik havi csökkenést jelenti. Elemzők szerint a szolgáltatóknak új funkciókkal felszerelt mobiltelefonokkal kell vonzani a fogyasztókat.

Nahoko Mitsuyama, a Gartner Japan egyik elemzője szerint a piac bővítésének egyik kulcsa, hogy a meglévő hálózatokat használó új szolgáltatásokat kell kifejleszteni. Egy példa erre a J-Phone által bemutatott beépített, kamerával felszerelt mobiltelefon, amellyel a felhasználó megnézheti és továbbküldheti a fényképeket.

A J-Phone a harmadik legnagyobb mobiltelefon-szolgáltató Japánban, a cég 159 ezer előfizetővel gyarapodott februárban, ez 7,4%-kal több, mint tavaly februárban. A rivális NTT DoCoMo és a KDDI kevesebb előfizetővel gyarapodtak februárban az előző év hasonló időszakához képest.

A hagyományos mobiltelefon-eladások 26%-kal 3,1 millióra csökkentek, míg a PHS forgalom közel felére, 191 ezer darabra csökkent tavaly januárhoz képest. A PHS forgalom már egyfolytában 11 hónapja csökken, miután a gyártók csökkentik szállításaikat, ami mögött az áll, hogy csökken az előfizetők száma, közölte a JEITA.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 00:11

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.