Szerző: Vörös Péter

2002. március 5. 23:35

Zuhant a német Software AG részvényárfolyama, miután a cég profitfigyelmeztetést tett közzé

[Bloomberg] Németország második legnagyobb szoftvercége, a Software AG rossz napot zárt kedden: a vállalat részvényárfolyama 43%-ot (!!) esett vissza, miután közölték, hogy nem sikerül elérni az első negyedéves nyereség-célkitűzéseket.

[Bloomberg] Németország második legnagyobb szoftvercége, a Software AG rossz napot zárt kedden: a vállalat részvényárfolyama 43%-ot (!!) esett vissza, miután közölték, hogy nem sikerül elérni az első negyedéves nyereség-célkitűzéseket.

A főként adatbázis-szoftvereiről ismert Software AG-t -- amelynek 3000 ügyfele közé olyan nagyvállalatok tartoznak, mint a Delta Air Lines, a Deutsche Telekom és a Siemens -- meglepetésként érte az ügyfelek megrendeléseinek késlekedése, közölte Erwin Königs, a cég elnök-vezérigazgatója.

A hír hatására a cég részvényárfolyama 13,40 euróval 17,85 euróra zuhant le, így a cég értéke 500 millió euró alá süllyedt -- két évvel ezelőtt a cég piaci értéke még 5,7 milliárd euró volt. Volker Dawedeit, a Software AG pénzügyi vezérigazgatója múlt pénteken mondott le személyes okokra hivatkozva. Königs elmondta, hogy a cég igyekszik csökkenteni költségeit a profit növelése érdekében.

Torsten Gründel, a Commerz International Capital egyik elemzője szerint igen rossz a kialakult helyzet a cégnél, a vezetőség jelentősen veszített szavahihetőségéből.

A Software AG korábban soha nem tett közzé profitfigyelmeztetést. A darmstadti központú cég 1969-ben alakult.

A cég mostani várakozásai szerint az EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés előtti nyereség) nem haladja meg a 11,5 eurót, szemben az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban elért 21,5 millió eurót. A forgalom várhatóan 124-128 millió euró között lesz, szemben a tavalyi 128,4 millió euróval.

A befektetők nem bizakodóak azzal kapcsolatban sem, hogy a cég Tamino illetve EntireX adatbázis termékeik sikeresek lesznek, mihelyt beindul a gazdasági fellendülés. A Software AG növekedését főként erre a két termékre tette fel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról