Szerző: Barna József

2002. február 5. 19:07

Sound Blaster Audigy és Windows 2000/XP: a problémás páros

[ExtremeTech] A Creative Labs. munkatársainak pénteken sikerült reprodukálniuk azt a problémát, melyről számos panaszos felhasználó beszámolt már az elmúlt hónapokban, s mely elsősorban a cég legújabb, Audigy hangkártyacsaládját, valamint a Microsoft Windows 2000 és XP operációs rendszereket érinti. A hibát súlyosnak minősítette a cég, ám egyelőre nem sikerült lokalizálni annak okát, és így még általános megoldási javaslat sincs rá.

[ExtremeTech] A Creative Labs. munkatársainak pénteken sikerült reprodukálniuk azt a problémát, melyről számos panaszos felhasználó beszámolt már az elmúlt hónapokban, s mely elsősorban a cég legújabb, Audigy hangkártyacsaládját, valamint a Microsoft Windows 2000 és XP operációs rendszereket érinti. A hibát súlyosnak minősítette a cég, ám egyelőre nem sikerült lokalizálni annak okát, és így még általános megoldási javaslat sincs rá.

A hiba Windows 2000 és XP operációs rendszerek, valamint a Sound Blaster Audigy hangkártyák használata esetén jelentkezik. Normál működés (pl. játék vagy MP3-lejátszás) közben ugyanis többen gyakorta tapasztalták, hogy az operációs rendszer minden látható ok nélkül egyszerűen lefagy, miközben a hangszórókból sivító zaj hallatszik. Jelenleg egyedül a számítógép újraindítása jelent megoldást.

Egyelőre nem sikerült egy meghatározott eseményhez vagy hardverkörnyezethez kötni a hiba előfordulását: egyeseknél MP3-lejátszás közben, másoknál bizonyos játékok közben jelentkezik, mi több, a probléma felmerült a Creative által szállított demó futtatása során is.

A cég egyik képviselője is megerősítette, hogy jelenleg még nem tudták izolálni a hiba okát, de arra gyanakodnak, hogy a PCI busz erőforrásainak nem megfelelő használata lehet a ludas. A szóvivő ugyan azt állította, hogy eddig alig százan keresték meg a terméktámogatási osztályt e gonddal, ám panaszos felhasználók már egy petíciót is összeállítottak, melyben megfelelő támogatást kérnek termékeikhez.

A bug leírása immár megtalálható a Creative tudásbázisában is, de egyelőre csupán általános tanácsokat olvashatunk ott. Remélhetőleg hamarosan fény derül a hiba okára, és driver vagy tippek formájában napvilágot lát a javítás.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról