Szerző: Vörös Péter

2002. február 11. 02:30

HIVE: komplex, folyamatorientált ügyviteli rendszer rendszer kis- és középvállalatoknak

[KHP Budapest, Euronet] E héten tartották Budapesten a Számviteli Szoftverbörzét, ahol az Euronet Rt. a magyar kis- és középvállalatok számára kifejlesztett HIVE ügyviteli rendszert mutatta be. Ez a szoftver funkciójában a nagyokkal, árában a kicsikkel versenyez, s az angol hangyaboly szóból származó név is arra utal, hogy egy szorgos és jól irányított szervezet mindennapjait segíti a megoldás.

[KHP Budapest, Euronet] E héten tartották Budapesten a Számviteli Szoftverbörzét, ahol az Euronet Rt. a magyar kis- és középvállalatok számára kifejlesztett HIVE ügyviteli rendszert mutatta be. Ez a szoftver funkciójában a "nagyokkal", árában a "kicsikkel" versenyez, s az angol "hangyaboly" szóból származó név is arra utal, hogy egy szorgos és jól irányított szervezet mindennapjait segíti a megoldás.

A vállalatirányítási megoldások evolúcióján végigtekintve láthatjuk, hogy először a nagy cégek között váltak általánossá a pénzügyi-számviteli, majd az ügyviteli feladatokat gyorsabbá, hatékonyabbá tevő számítógépes megoldások. Mára ezek még komplexebbé váltak, és átfogják a nagyvállalatok egész életét, és ezzel párhuzamosan a kisebb cégek számára is megjelentek a szoftveres megoldások.

Az Euronet Rt. HIVE ügyviteli rendszere messze túlmegy a szokásos kis-, középvállalati megoldásokon. Egy rendszerbe integrálva, komplexen kezeli a "hagyományos" ügyviteli, számviteli és pénzügyi feladatokat, és átfogja a vállalat teljes működését a kereskedelmi és marketing feladatoktól a projekteken és logisztikán át a humánerőforrás-gazdálkodásig. Egységes logika szerint, naprakész információt szolgáltat nemcsak a vállalat pénzügyi helyzetéről, hanem a mögötte meghúzódó folyamatokról is, megkönnyítve a teljesítmények mérését, értékelését és a tervezést.

A nevétől eltekintve a HIVE ügyviteli megoldás 100%-osan hazai: a magyar Euronet Informatika Rt. a magyar cégek igényeire fejlesztette ki, és fejleszti folyamatosan tovább a törvényi változásoknak, illetve ügyféligényeknek megfelelően. Bár a szélesebb közönség csak a Számviteli Szoftverbörzén ismerheti meg a megoldást, de már egy tucatnyi -- különböző iparágban tevékenykedő és különböző méretű -- cég használja. Az elégedett felhasználók közé tartozik a Halas Távhő Kft., a Profi Kódex Kft. könyvelőcég, a Global Transport, a Sztár TV Kft., valamint a Fébert Electronic.

A HIVE alapverziója mindazt tartalmazza, amire egy cégnek szüksége van a korrekt működéshez. A pénzügyi és számviteli modul képezi az alapot, amelyhez szorosan kapcsolódik a partnerek adatait, kapcsolódó ügyeket és ajánlatokat nyilvántartó kereskedelmi modul. A cégnél futó projektek, a hozzá kapcsolódó megrendelések, szerződések, mérföldkövek, a fizetés várható ideje és valószínűsége is nyomon követhető a rendszerben. A HIVE Pro, azaz a kiterjesztett, professzionális változat átfogja a humánerőforrás-gazdálkodást is, elektronikus jelenléti ívet, személyügyi törzset tartalmaz, és képes különböző munkarendek, és természetesen az ennek megfelelő fizetések kezelésére.

"Számomra, mint vezető számára elsősorban a rendszer riport-funkciói érdekesek" -- mondja Nemes Attila a fejlesztő Euronet Rt. vezérigazgatója. "Nálunk már kizárólag HIVE-on fut az ügyvitel. Egy ideig párhuzamosan használtuk a régi megoldással -- és a hosszú tesztelési fázis alatt 100%-osan megegyeztek a kettő által szolgáltatott adatok -- de január 1-vel teljesen áttértünk a HIVE-ra. Korábban is naprakészek voltak a pénzügyi kimutatásaink, de a HIVE segítségével a várható folyamatokat is átlátom. Bármikor lekérhetem kereskedő vagy üzletág szerint az értékesítők teljesítményét, figyelemmel kísérhetem, ahogy alakulnak az üzletek, de azt is, ha csak húzódnak a munkák. Ugyanígy a projektek állásáról is naprakész információt kapok. E rendszernek talán az a legnagyobb hibája, hogy őszinte. Nincs mellébeszélés, megmutatja az igazságot."

A HIVE egyébként elegáns grafikus felülettel rendelkezik, és a tapasztalatok szerint gyorsan elsajátítható a kezelése. Ma már nehezen képzelhető el egy megoldás internetes kapcsolódás nélkül -- a HIVE információi is hozzáférhetőek a világhálón keresztül, így a távol levő vezető is folyamatosan figyelemmel kísérheti a folyó munkákat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról