Szerző: Vörös Péter

2002. január 28. 15:49

Nagy-Britannia vezet Európában az online bevásárlás terén

[CNET] Tavaly decemberben több, mint 10 millió brit web-felhasználó látogatott meg e-kereskedelmi webhelyeket az ünnepek alatt, ez 3 milliós növekedés a 2000 decemberi online vásárlók számához képest. A 10 millió online bevásárló a brit internet populáció közel 70%-át teszi ki.

[CNET] Tavaly decemberben több, mint 10 millió brit web-felhasználó látogatott meg e-kereskedelmi webhelyeket az ünnepek alatt, ez 3 milliós növekedés a 2000 decemberi online vásárlók számához képest. A 10 millió online bevásárló a brit internet populáció közel 70%-át teszi ki.

Az eredményeket a NetValue nevű internetes piackutató cég tette közzé, a vállalat legfrissebb tanulmánya szerint Nagy-Britannia az online kiskereskedelmi piacot tekintve jelentősen vezet Európa többi országával szemben.

A 10 millió böngésző közül közel 3 millióan létesítettek biztonságos kapcsolatot, ez közel 1 milliós növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A biztonságos kapcsolat arra utal, hogy a felhasználók hitelkártya-adatokat visznek be online módon, azaz egyértelmű jele a vásárlásnak.

A NetValue jelentése szerint Nagy-Britannia vezető helyen áll Európában a látogató/vásárlás arányszámot tekintve. Decemberben az e-kiskereskedelmi helyeket látogató brit vásárlók 29%-a hozott létre biztonságos kapcsolatot, ez az arányszám Olaszországban mindössze 6% volt, Svédországban pedig 8%.

Skandinávia nem felelt meg annak a hírnévnek, hogy vezető szerepet tölt be az e-kereskedelemben: a régió igen alacsony online eladási forgalmat produkált 2001 decemberében. A svéd internet felhasználóknak mindössze 40%-a látogatta meg az online kiskereskedelmi cégeket az ünnepek alatt.

A NetValue tanulmány arra is rávilágít, hogy decemberben a brit nők több időt töltöttek az interneten otthon, mint a brit férfiak. Bár a férfiak több különálló online session-t töltöttek az interneten, de a nők minden egyes session alatt 5 perccel többet töltöttek az interneten.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról