Szerző: Bodnár Ádám

2002. január 28. 13:51

Személyes weboldalt minden mobiltulajdonosnak!

A svéd The PhonePages nevű vállalat a Siemensszel karöltve fejlesztette ki azt a szolgáltatást, amely segítségével a mobiltelefon-tulajdonosok saját honlapot azaz phonepage-et hozhatnak létre, amely a felhasználó által szükségesnek tartott információkat tárolja.

A svéd The PhonePages nevű vállalat a Siemensszel karöltve fejlesztette ki azt a szolgáltatást, amely segítségével a mobiltelefon-tulajdonosok saját honlapot azaz "phonepage"-et hozhatnak létre, amely a felhasználó által szükségesnek tartott információkat tárolja.

Az eljárás lehetővé teszi, hogy csomagkapcsolt adatátviteli technológiával (pl. GPRS) felszerelt mobiltelefonokon a hívó fél azonosításakor a telefonszám vagy név helyett az illető phonepage-e jelenjen meg a hívott fél készülékén. A hívó fél készülékére pedig a hívott oldala töltődik le. Beszélgetés közben természetesen böngészni is lehet egymás oldalán.

Az oldalakat egy webes felületen vagy WAP-képes telefonkon egyaránt el lehet elkészíteni. Csak a felhasználón múlik, milyen információkat helyez el saját phonepage-én, megadhatók személyes adatok, más elérhetőségek, arckép, vállalatok esetében elhelyezhető itt az embléma, a weboldal címe, stb.

"Ez a szolgáltatás az, amire a mobilszolgáltatók már régóta várnak -- olyan szolgáltatás, amely minden hívásnál igénybe veszi a GPRS hálózatot" -- nyilatkozta Carina Dreifeldt, a PhonePages vezérigazgatója.

Az elkészített phonepage-eket a szolgáltatás annak megfelelően alakítja át, milyen hálózatból illetve milyen készülékről érkezik a lekérés. A lapok ennek megfelelően lehetnek WAP vagy HTML oldalak, esetleg az i-mode rendszerben használt cHTML formátumúak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról