Szerző: Barna József

2002. január 23. 17:53

Az ázsiai szexre is vevő az internetes közösség

[IDG] A tajvani belpolitikai élet a legritkább esetben tarthat számot nemzetközi érdeklődésre. A Terra Lycos által január 22-én kiadott legújabb keresési toplista élén azonban most mégis a szigetország volt kultuszminisztere áll. Az ok prózai és hazánk bulvártörténetében sem példa nélküli: a politikusnő főszereplésével nemrégiben egy pornográf videofelvétel látott napvilágot.

[IDG] A tajvani belpolitikai élet a legritkább esetben tarthat számot nemzetközi érdeklődésre. A Terra Lycos által január 22-én kiadott legújabb keresési toplista élén azonban most mégis a szigetország volt kultuszminisztere áll. Az ok prózai és hazánk bulvártörténetében sem példa nélküli: a politikusnő főszereplésével nemrégiben egy pornográf videofelvétel látott napvilágot.

Csu Mei-feng egyik, szeretőjével töltött liaisonját ugyanis a tudta nélkül ismeretlenek szalagra rögzítették, majd a filmet a tajvani Scoop Weekly című bulvárlap CD-mellékleteként tálalták a publikum számára. Az esemény komoly botrányt váltott ki a szigetországban, melynek során olyan magvasabb kérdések is felmerültek, mint a sajtó felelősségének kérdése vagy a nők helyzete a tajvani társadalomban. Ezek azonban vajmi kevéssé érdekelték a nemzetközi internetes közösséget, amely a kíváncsiságtól lázasan harapott rá a sikamlós témára és fogott a felvétel vadászatába.

A Lycos keresőjének 50-es toplistáján január 15-én Csu neve csupán a 45. helyen szerepelt, ám az elkövetkező egy hétben népszerűsége 1500 százalékkal ugrott meg, s így sikerült letaszítania a hosszú ideje a lista élén trónoló japán Dragonball című rajzfilmsorozatot. Egyben a "Tajvan" és "tajvani hírek" kifejezések gyakorisága is jelentősen megnőtt, egészen pontosan 550, illetőleg 1240 százalékkal.

Noha feltehetően sovány vigasz a számára, Csunak olyan keresőszavakat sikerült maga mögé utasítania, mint Britney Spears (7. hely), Anna Kurnyikova (21. hely), a Biblia (22. hely), vagy éppen a csődbe ment energiavállalat, az Enron (25. hely). Hiába no, az idők és a médium változhatnak, de a téma örök...

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról