Szerző: Vörös Péter

2002. január 20. 11:38

Az USA-ban egyre több nő internetezik otthonról

[CNET] A Nielsen/NetRatings webmérésekkel foglalkozó cég pénteken közzétett jelentése szerint az USA-ban 9%-kal nőtt az otthonról internetező nők száma: 2001-ben ez a szám 55 millió volt, szemben az egy évvel korábbi 50,4 millióval.

[CNET] A Nielsen/NetRatings webmérésekkel foglalkozó cég pénteken közzétett jelentése szerint az USA-ban 9%-kal nőtt az otthonról internetező nők száma: 2001-ben ez a szám 55 millió volt, szemben az egy évvel korábbi 50,4 millióval.

Az otthoni internetezők összes száma egyébként csak 6%-kal nőtt: a 2000. decemberi 98,6 millióhoz képest 104,8 millióra nőtt ez a szám 2001 decemberére. A Nielsen/NetRatings azt is megjegyezte, hogy 2001 decemberében 49,8 millió amerikai férfi internetezett otthonról, ez mindössze 3%-os növekedés az előző évhez képest.

A jelentés szerint a web továbbra is igen jelentős szerepet játszik az emberek életében. Legyen az pénzügyi tranzakciók intézése, e-mailek küldése vagy online zenehallgatás, az internet felzárkózott az olyan forradalmi találmányok sorába, mint a telefon vagy a TV.

"Az internet kezdeti időszakában az online népesség nemigen volt hasonlítható az offline népességhez" -- mondta Dawn Brozek, a Nielsen/NetRatings egyik vezető internet elemzője. "Kezdetben az internet népesség főként műszaki hátterű, viszonylag jómódú férfiakból állt. Így a nők szerepének növekedése voltaképpen azt jelenti, hogy az internet népesség kezd hasonlítani az offline népesség összetételéhez."

Bár a nők internetfelhasználása emelkedik, a férfiak több időt töltenek webböngészéssel otthon és több tartalmat érnek el, mint a nők, közölte a Nielsen/NetRatings. A webkutatásokkal foglalkozó cég azt is kijelentette, hogy 2001 decemberében a férfiak 24%-kal több időt (11 órát) töltöttek online otthon, mint a nők (9 óra).

Brozek szerint a férfiak és a nők közötti internetezési idő eltérése a rendelkezésre álló szabadidő különbségéből adódik. Brozek úgy véli, hogy a nőknek otthon igencsak szűkös a rendelkezésre álló szabadidő a háztartásbeli feladatok miatt.

Brozek elmondta, hogy amikor a nők interneteznek, akkor általában egészségügyi, divat, szépségápolási, gyermeknevelési és bevásárló helyeket látogatnak. Ezzel szemben a férfiak általában olyan helyeket látogatnak, amelyek az offline érdeklődési körükre összpontosítanak: sport, hírek és szórakozás.

A Nielsen/NetRatings pénteken közzé tette a leglátogatottabb amerikai webhelyek listáját is a decemberi eredmények alapján. A vállalati és otthoni látogatások összege alapján a legelső helyek változatlanok maradtak novemberhez képest. Az első helyen az AOL Time Warner állt 80,2 millió egyedi látogatóval, a második helyen a Yahoo végzett 71,8 millió egyedi látogatóval, míg az MSN egyedi látogatóinak száma 43,9 millió volt decemberben. A negyedik és az ötödik helyen a Microsoft (43,9 millió egyedi látogató) és az Amazon.com (35,3 millió egyedi látogató) végzett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról