Szerző: Vörös Péter

2002. január 19. 11:43

A PC-forgalom 16,9%-kal nőtt a harmadik negyedévhez képest

[EBN] Bár a globális PC-forgalom 6,7%-kal csökkent a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, a harmadik negyedévhez viszonyítva mégis 16,9%-os volt a növekedés, ez azt jelenti, hogy összesen 34,2 millió PC-t adtak el az év utolsó negyedévében, közölte az IDC piackutató cég. A harmadik negyedévben a PC-forgalom 13,4%-kal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

[EBN] Bár a globális PC-forgalom 6,7%-kal csökkent a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, a harmadik negyedévhez viszonyítva mégis 16,9%-os volt a növekedés, ez azt jelenti, hogy összesen 34,2 millió PC-t adtak el az év utolsó negyedévében, közölte az IDC piackutató cég. A harmadik negyedévben a PC-forgalom 13,4%-kal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

Az IDC elemzői szerint a hosszabb távú fellendülésre még hónapokat kell várni, dacára annak, hogy a negyedik negyedév bíztatóan sikerült. "Továbbra is nehéz idők járnak a PC-piacra, de a gyártók szorgalmasan dolgoznak azon, hogy serkentsék a növekedést és a kilátások elkezdtek javulni az USA-ban és Európában" -- fogalmazott Loren Loverde, az IDC egyik igazgatója.

"Nem számítunk gyors fordulatra, de a fellendülés magjait most vetik el. A gazdasági környezettől függően a PC-piac növekedése felgyorsulhat ez év végétől" -- mondta Loverde.

A hírek földrajzi régiónként is vegyesek. Az ázsiai/csendes-óceáni terület (Japán nélkül) volt az egyedüli olyan régió, amelynél növekedést regisztráltak a negyedik negyedévben az előző év hasonló időszakához képest.

A japán piacot továbbra is kedvezőtlenül befolyásolja a gyengülő gazdaság, a következő néhány negyedévre kétszámjegyű visszaesés várható.

Európában is gyenge volt a PC-piac, folytatódott a vállalati szegmens gyenge teljesítménye. A kisvállalati vevők és a fogyasztók azonban a legaktívabb szegmenset jelentették Európában és egyre erősebb ezek áttérése a hordozható PC-kre.

Az USA PC-forgalom 10,1%-kal csökkent az előző év hasonló időszakához képest, bár a harmadik negyedévhez képest 6,1%-os növekedést ért el a piac, a növekedés legfontosabb összetevője itt is az otthoni piac volt, közölte az IDC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról