Szerző: Vörös Péter

2002. január 15. 15:40

A Microsoft fontolóra veszi az Xbox ázsiai gyártását

[Reuters, Yahoo Finance] A Microsoft ma kijelentette, hogy ázsiai gyártási kapacitást keresnek az Xbox játékkonzol japán piacra történő értékesítésével kapcsolatban.

[Reuters, Yahoo Finance] A Microsoft ma kijelentette, hogy ázsiai gyártási kapacitást keresnek az Xbox játékkonzol japán piacra történő értékesítésével kapcsolatban.

Hirohisa Ohura, a Microsoft Japan ügyvezető igazgatója a Reutersnek elmondta, hogy kezdetben Mexikóból fogják szállítani a konzolokat Japánba, de előfordulhat az, hogy a cégnek gyártókapacitásra lesz szüksége a régióban, ha a kereslet jól alakul.

"Gyártási lehetőségek után nézünk Ázsiában, mivel eljöhet az az idő, amikor a magyar és a mexikói kapacitás nem lesz elegendő" -- közölte Ohura.

A Microsoft február 22-ére tervezi az Xbox japán bemutatóját. A cég a konzolok gyártását outsourcing szerződés alapján a Flextronics International-re bízta az európai és az észak-amerikai piacokkal kapcsolatban, elemzők szerint e szerződés értéke évente 1 milliárd dollár.

A Microsoft célkitűzése az, hogy a júniusban záruló pénzügyi évben összesen 4,5 millió Xboxot adjon el világszerte.

Ohura nem árulta el azt, hogy mik a japán eladási célkitűzések és hogy mennyi konzol áll majd rendelkezésre, de az ipari elemzők szerint a kezdeti szállítmány kb. 300 ezer darabból áll. A konzol ára Japánban 34.800 jen (~72.500 Ft) lesz, ez némileg magasabb, mint a fő riválisoké.

Egyelőre nincs átütő erősségű játék az új platformra, így az elemzők szerint az Xbox-nak nehéz dolga lesz a japán piacon, ahol a Sony PlayStation 2 és a Nintendo GameCube élvezi a hazai pálya minden előnyét. A PlayStation 2 ára 29.800 jen (~62.000 Ft) egy 15%-os novemberi árcsökkentés után, míg a japán piacon szeptemberben debütáló GameCube ára 25.000 jen (~52.000 Ft).

A Microsoft szerint az első célpiac a 18-35 év közötti "hardcore" játékosok lesznek, ezután tovább kívánják szélesíteni a felhasználói kört.

Ohura kiemelte az exkluzív szoftverek megjelenésének fontosságát, valamint azt, hogy a Microsoft tovább folytathatja a kis szoftverfejlesztő cégek felvásárlását. Egy példa erre a Halo című akciójátékot fejlesztő Bungie Software Products Corp. 2000 júniusi akvizíciója.

Az Xbox japán debütálásakor 12 játékot fognak bemutatni, Ohura szerint a cél az, hogy december végéig kb. 100 játék álljon rendelkezésre az új platformon.

Ohura azt is elmondta, hogy a Microsoft online játékok bemutatását is tervezi kb. hat hónappal az Xbox japán bemutatója után, pontos dátumot azonban nem említett. Az Xboxban alapkiépítésben található Ethernet port a szélessávú internetezéshez.

A Microsoft Japan márciusban kötött szövetséget az NTT Communications-szel, a Nippon Telegraph and Telephone (NTT, a "japán Matáv") távolsági szolgáltatójával. A Microsoft szervereket fog felállítani az NTT Communications hálózatán és online játékokat fog nyújtani az NTT ADSL szolgáltatását használva.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról