Szerző: Bodnár Ádám

2002. január 11. 12:00

A mobiltelefon-felhasználók Bluetooth-ra vágynak, de a színes kijelző és a játékok nem kellenek nekik

A nyugat-európai mobiltelefon-tulajdonosok sokkal inkább vágynak Bluetooth kapcsolatra vagy beépített digitális kamerára, mint színes kijelzős készülékekre vagy új játékokra -- derül ki egy tegnap nyilvánosságra hozott felmérésből, amelyet a Strategy Analytics készített.

A nyugat-európai mobiltelefon-tulajdonosok sokkal inkább vágynak Bluetooth kapcsolatra vagy beépített digitális kamerára, mint színes kijelzős készülékekre vagy új játékokra -- derül ki egy tegnap nyilvánosságra hozott felmérésből, amelyet a Strategy Analytics készített.

A "Western European Cellular Device Market Dynamics" című tanulmány szerint egyre több mobiltelefon-felhasználó cseréli le készülékét a réginél fejlettebb, több funkcióval és szolgáltatással rendelkező telefonra. Tavaly a nyugat-európai mobiltulajdonosok 35 százaléka vásárolt új telefont, ezek közel fele azért, mert újabb, fejlettebb technológiával és kibővített képességekkel rendelkező készüléket szeretett volna.

A felmérés azt mutatja, hogy a felhasználók hozzávetőleg 10 százalékkal fizetnének többet egy Bluetooth-képes készülékért. Az egyik elemző szerint a siker kulcsa annak meghatározása, a felhasználók miért adnának ki pénzt és főként mennyit.

"A készülékek mérete vagy tömege egyáltalán nem olyan fontos szempont a nyugat-európai felhasználóknál. Ők több és több szolgáltatást szeretnének és egyre inkább hajlandók fizetni ezekért" -- mondta Chris Ambrosio, a Strategy Analitycs vezető elemzője.

Churn szerit egyre több felhasználó hajlandó akár szolgáltató-váltásra is, csak hogy hozzájusson az áhított telefonhoz.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról