Szerző: Vörös Péter

2002. január 3. 01:39

Az AOL előfizetői 11 milliárd $ értékben vásároltak a negyedik negyedévben

[Bloomberg, CNET] Az America Online tagjai 2001-ben 33 milliárd $-t költöttek online, ennek az összegnek a harmadát pedig a negyedik negyedévben könyvelhette el a cég.

[Bloomberg, CNET] Az America Online tagjai 2001-ben 33 milliárd $-t költöttek online, ennek az összegnek a harmadát pedig a negyedik negyedévben könyvelhette el a cég.

Az AOL Time Warner szerdán bejelentette, hogy 2000-hez képest 67%-kal nőttek az előfizetők vásárlásai, a 11 milliárd $-os negyedik negyedéves eredmény pedig rekordnak számít az AOL történetében, és 72%-os emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A cég nemrég érte el a 33 milliós előfizető számot.

Barry Schuler, az AOL elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az ünnepi szezonban vásárló előfizetők várhatóan megelégedett tagként folytatják AOL vásárlásaikat a hétköznapokon is.

Ez újabb jó hír az amerikai internetes kiskereskedelmi szektorral kapcsolatban: ez e-kereskedelmi tevékenység mérésével foglalkozó Comscore Networks a múlt héten jelentette, hogy az online vásárlók várhatóan 10-10,25 milliárd $-t költenek el a negyedik negyedévben, nem számítva az utazásokat és az aukciós eladásokat.

Az olyan nagy internetes kiskereskedelmi cégek, mint az eBay és az Amazon.com, egyelőre nem tették közzé eladási adataikat, mindkét cég januárban hozza nyilvánosságra negyedéves eredményeit.

A Yahoo adatai szerint az eladási forgalom 86%-kal nőtt Hálaadás (az USA-ban november negyedik csütörtöke, azaz november 22-e) és Karácsony között az előző év hasonló időszakához képest.

A Microsoft a múlt héten közölte, hogy a vásárlók 5,6 milliárd $-t költöttek el az MSN portálon az ünnepi szezon alatt.

A több mint 1500 online áruház adatait összehasonlító BizRate webhely a múlt héten bejelentette, hogy az online kiskereskedelmi forgalom az ünnepi szezonban kb. 36%-kal emelkedett.

Az online kiadások növekedése részben annak az eredménye, hogy többen használják az internetet, mint egy évvel korábban. Jared Blank, a Jupiter Media Metrix egyik elemzője elmondta, hogy 14 millióval többen interneteznek az USA-ban, mint 2000-ben. Ezzel együtt az is igaz, hogy az emberek többet költenek online, mivel nőtt az átlagos megrendelés összege.

Blank kijelentette, hogy a Jupiter Media Metrix számított arra, hogy emelkedni fognak az ünnepi szezon eladási adatai, de a végleges számadatok még a reméltnél is jobbak voltak.

Az igazság az, hogy a kiskereskedelem egészére igaz az, hogy az ünnepi szezon jobban sikerült a várakozásoknál. Az elemzők arra számítottak, hogy a vásárlók kevesebbet fognak költeni a recesszió miatt. Ezzel szemben az olyan óriási kiskereskedelmi cégek, mint a Wal-Mart és a Target a vártnál jobb decemberi eredményekről számoltak be.

Nem meglepő módon a vásárlók az alkalmi vételeket keresték online és offline egyaránt. Az AOL szerdán közölte, hogy az új, "Deal of the Day" (A nap vétele) rész különösen jól ment.

Az AOL közölte, hogy előfizetőinek 79%-a vásárolt online az elmúlt hat hónapban, és 91% tervezett online vásárolni a következő hat hónapban. A cég adatai azt mutatják, hogy az összes vásárlás 64%-át tették ki a nők.

Az AOL Time Warner részvényárfolyama szerdán 0,50$-ral (1,56%-kal) 31,60$-ra esett vissza. Az elmúlt egy évben a részvényárfolyam 27,40-58,51$ között volt.

a címlapról