Szerző: Bodnár Ádám

2001. december 4. 19:18

Januártól a magyar lakosság egyharmada veheti igénybe az Axelero ADSL szolgáltatását

[Axelero] Január végéig nyolc újabb város -- Debrecen, Kaposvár, Kecskemét, Miskolc, Sopron, Szekszárd, Szombathely, Tatabánya -- bekapcsolásával 13-ra nő azon nagyvárosok száma, ahol az Axelero ADSL szolgáltatása megrendelhető. Ezzel a felnőtt magyar lakosság egyharmada számára válik elérhetővé a korlátlan, nagysebességű internetezést lehetővé tevő technológia használata. A korszerű hozzáférés terjedését decemberben árakcióval is támogatja a piacvezető internetszolgáltató.

[Axelero] Január végéig nyolc újabb város -- Debrecen, Kaposvár, Kecskemét, Miskolc, Sopron, Szekszárd, Szombathely, Tatabánya -- bekapcsolásával 13-ra nő azon nagyvárosok száma, ahol az Axelero ADSL szolgáltatása megrendelhető. Ezzel a felnőtt magyar lakosság egyharmada számára válik elérhetővé a korlátlan, nagysebességű internetezést lehetővé tevő technológia használata. A korszerű hozzáférés terjedését decemberben árakcióval is támogatja a piacvezető internetszolgáltató.

Az év utolsó hónapjában a nyolc újabb város bekapcsolásán túl kedvezményes előfizetést is kínál az Axelero: az ADSL-t most megrendelők az első évben nettó 6800 Ft-os havidíjért használhatják a jelenleg elérhető legkorszerűbb internet-hozzáférési formát. Ilyen áron már mindazok számára megéri váltani, akik eddig korlátlan vagy az esti órákban korlátlan modemes hozzáférést használtak, vagy a havi húsz órás csomag legalább felét, 10 órát a kedvezményes időszakokon kívül (azaz napközben) vették igénybe. Figyelembe véve, hogy az átlagos magyar internetező húszegynéhány órát tölt az interneten havonta, szinte mindenki számára értékes alternatívát kínál a decemberi ADSL akció.

Az Axelero Internet idén novemberben felmérést végzett saját ADSL előfizetői körében, amely az elégedettség mérésén túl az internetezési szokásokra is kitért. A válaszadási hajlandóság rendkívül magas volt, a megkérdezettek 28 %-a felelt a kérdésekre, ami egy weben kitölthető kérdőívnél rendkívül jó arány.

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása az, hogy az ADSL előfizetők nagy többsége a már korábban hagyományos telefonvonalon vagy ISDN vonalon keresztül internetezők köréből került ki. A megkérdezettek 82%-a legalább két-három éve használja az internetet, 10%-a egy vagy két éve, s mindössze 8%-ot tesz ki az egy évnél nem régebben internetezők köre az ADSL előfizetői között. Az ADSL használók számítógépe átlagosan havi 177, azaz napi 6 órán át kapcsolódik fel a hálózatra, ami azt mutatja, hogy a korlátlan hozzáférést valóban lehet és érdemes is kihasználni. Természetesen ennek az időnek csak egy töredékét töltik az előfizetők a gép előtt ülve -- jórészt automatikus letöltések, illetve az e-mailek folyamatos fogadása végett kapcsolódnak a netre az előfizetők PC-i.

A kutatás rákérdezett arra is, hogy az előfizetők mennyire körültekintően választottak szolgáltatót, s miért pont az Axelerónak szavaztak bizalmat. Kiderült, hogy a lakossági ADSL előfizetők 83%-a tájékozódott a piacon elérhető más szolgáltatásokról is, tehát elmondható, tudatosan választották az Axelerót, sőt 63%-ban már ezt megelőzően is a szolgáltató ügyfelei voltak.

Az Axelero ADSL pozitívumai között kiemelten szerepelt a 24 órás ingyenes ügyfélszolgálat, amely az elégedettségi skálán negyedik helyen végzett, rögtön a technológiának köszönhető, vagyis szolgáltatótól független előnyök után. Ezek a sebesség és nagyobb sávszélesség, az állandó kapcsolat lehetősége, valamint a fix havi költség. Szintén nagyra értékelték az ügyfelek a műszaki megbízhatóságot, amelyet a legnagyobb hazai internetszolgáltató nyújt. Az elégedettség mértékét jól példázza, hogy az előfizetők 76%-a szívesen ajánlaná másnak is az Axelero ADSL szolgáltatását.

Az ADSL-en internetezők között gyakorlatilag mindenki (99%) használja elektronikus levelezésre hozzáférését. Fontos felhasználási területként emelték még ki a weboldalak böngészését (91%), a keresőprogramok használatát (93%) és a tájékozódást, hírolvasást (82%). A megkérdezettek a szórakoztatás területéről az online rádiók hallgatását (27%), az MP3 zenei anyagok letöltését (49%), videók (51%) és grafikus fájlok (54%) letöltését, valamint az online játékokat (31%) említették. Figyelemre méltó adat, hogy online vásárlásra az ügyfelek 33%-a használja az ADSL-t, míg az átlagos magyar internetezők esetében ez a mutatószám nem éri el a három százalékot sem (2,9%).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról