:

Szerző: Ady Krisztián

2001. november 28. 05:03

Hálózatos játék Xbox konzolon Linux segítséggel

[ZDNet] Egy-két szemfüles linuxos fejlesztőnek ismét sikerült a Microsoft orra alá egy kis borsot törni: az Xbox Gateway linuxos program lehetővé teszi, hogy Xbox konzolunk és egy Linux operációs rendszert futtató szélessávú kapcsolattal rendelkező számítógép segítségével az interneten keresztül egymás ellen játszhassunk.

[ZDNet] Egy-két szemfüles linuxos fejlesztőnek ismét sikerült a Microsoft orra alá egy kis borsot törni: az Xbox Gateway linuxos program lehetővé teszi, hogy Xbox konzolunk és egy Linux operációs rendszert futtató szélessávú kapcsolattal rendelkező számítógép segítségével az interneten keresztül egymás ellen játszhassunk.

A linuxos program egyfajta Ethernet hídként szolgál az Xbox konzolok között. A jelenleg elérhető játékok közül egylőre a "Halo" és a "Tony Hawk's Pro Skater 2" támogatja a hálózatos játékot.

A fejlesztők egy figyelmeztetést is mellékelnek a programhoz: két játékos esetén nincs gond, azonban ha egy harmadik fél is be szeretne szállni a játékba, az nagyon lelassíthatja az online játékot. Ráadásul az egy Ethernet kártyát használó konfigurációk esetén hub használatára is szükség van, míg két hálózati kártya esetén egy költségesebb switch-et is be kell szereznünk.

A program jelenlegi verziója nem támogatja az USB csatlakozási felülettel rendelkező Ethernet eszközöket, vagy a PCMCIA Ethernet kártyákat.

A Microsoft tervei szerint csupán 2002 nyarán készül bemutatni az Xbox hivatalos online játéklehetőségét, mellyel több program is játszható lesz interneten keresztül. Többek között az Unreal Championship xboxos változata is.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról