:

Szerző: Barna József

2001. november 23. 16:56

Beszámoló az EarthQuake IV rendezvényről

[Email] Hazánk legnagyobb számítógépes bajnokság-sorozata, az EarthQuake újabb fontos állomásához érkezett. Október 21-23. között került megrendezésre a Samsung-EarthQuake IV. rendezvény, amely ezúttal 500 játékosnak és gépnek adott otthont 3 napra. A bajnokság helyszínéül -- akárcsak az EQ3-on -- az ELTE TTK épülete szolgált, ahol a Gömb aulát (továbbá annak galériáját) és a Harmónia termet foglalták el a játékosok. Ez utóbbiban 4 db, egyenként 120 cm átmérőjű tv-n az érdeklődők folyamatosan figyelemmel kísérhették a legizgalmasabb meccseket is. Aki elfáradt, az felüdülést találhatott a helyszínen kiépített házimozi rendszeren, ahol folyamosan mentek a filmek.

[Email] Hazánk legnagyobb számítógépes bajnokság-sorozata, az EarthQuake újabb fontos állomásához érkezett. Október 21-23. között került megrendezésre a Samsung-EarthQuake IV. rendezvény, amely ezúttal 500 játékosnak és gépnek adott otthont 3 napra. A bajnokság helyszínéül -- akárcsak az EQ3-on -- az ELTE TTK épülete szolgált, ahol a Gömb aulát (továbbá annak galériáját) és a Harmónia termet foglalták el a játékosok. Ez utóbbiban 4 db, egyenként 120 cm átmérőjű tv-n az érdeklődők folyamatosan figyelemmel kísérhették a legizgalmasabb meccseket is. Aki elfáradt, az felüdülést találhatott a helyszínen kiépített házimozi rendszeren, ahol folyamosan mentek a filmek.

További újdonság volt a rendezvény szervezésében, hogy a Samsung mint névadó szponzor, minden játékos számára biztosított egy SyncMaster 753DFX típusú 17"-os monitort a rendezvény idejére: ez 500 játékost (akik egy időben küzdöttek a virtuális arénában) és 500 monitort jelentett a 3 napra. A játékosoknak így már csak a gépházakat és egyéb kiegészítőket kellett a helyszínre hozniuk.

A játékosokat a küzdőtéren 4 db óriási információs kivetítő is segítette, melyeken mindig az aktuális mérkőzések szerver-beosztása szerepelt.

A hálózat a már "megszokott" high-end eszközökre támaszkodott: dual Pentium III-as és Pentium IV-es szerverek, összesen 36 db, valamint gigabites switchek biztosították az 500 gépes hálózat vezérlését. Ekkora számú játékosállomány egyidejű versenyzéséhez nagyon komoly számítógépes és elektromos hálózat kell, amit most gigantikus, 960 amperes terhelésre méreteztek.

A bajnokság játékkategóriái és azok győztesei a következők voltak:

Quake World Face to Face:

  1. Baga
  2. Pro
  3. Zlt
Quake World Team:
  1. Omen
  2. Crc
  3. Women
Quake 3 Face to Face:
  1. Xeon
  2. Death
  3. Mess
Quake 3 Team:
  1. sR
  2. vx
  3. zK
Counter-Strike Team:
  1. nGc.ko
  2. FoP
  3. EsS
Unreal Tournament Facet to Face:
  1. Xret
  2. Gio
  3. Judge
BroodWar Face to Face:
  1. Cameleon
  2. [NGC]Fisherman
  3. Damas
Age of Kings Face to Face:
  1. hugi_0
  2. Galmuszk
  3. Zsebkendő

Természetesen lehetőség volt ún. "play for fun" kategóriában is indulni azoknak, akik nem versenyezni szerettek volna, hanem három napot játszani egy hálózatban.

A rendezvény legnagyobb különlegessége az volt, hogy a verseny a decemberi világbajnokság magyar kvalifikációs bajnoksága volt. A döntőre Koreában, Szöulban kerül majd sor, ahová 9 magyar versenyző is kiutazást nyert, nevezetesen a Counter-Strike Team, Quake 3 F2F, AoK F2F és Brood War F2F kategória győztesei.

A rendezvénysorozat jövőre is folytatódik. Tavasszal egy több száz fős, kizárólag Counter-Strike bajnokság megrendezése is tervbe van véve, és természetesen külön rendezvény lesz a többi kategória játékosainak is.

Az EarthQuake partnerkapcsolatot alakított ki a világbajnokságok szervezőjével, a World CyberGames szervezettel. Ez sok kötelezettséget ró az egyesületre, ennek megfelelően jövőre több kvalifikációs verseny kerül megrendezésre, az EQ honlap napokon belül átalakul a magyar WCG honlappá, és Korea teljes értékű partnernek ismeri el hazánkat a virtuális sport terén. A hosszabb távú tervek között szerepel egy összevont közép-kelet-európai rendezvény szervezése, valamint meghatározó szerep betöltése a térség CyberGame rendezvényeinek terén.

Az EarthQuake IV-et a Samsung, a Microsoft, a 3Com, a Senorg, az Intel Hungary, a Dtk Computer és a Network Game Center szponzorálta.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról