:

Szerző: Vörös Péter

2001. november 21. 12:42

Csökkent a Sega vesztesége a konzolpiacról történt kivonulás után

[Bloomberg, Reuters] A Sega első pénzügyi féléves vesztesége csökkent azután, hogy a videojátékgyártó cég felhagyott a Dreamcast játékkonzol gyártásával annak érdekében, hogy erőforrásait szoftverek gyártására összpontosítsa az olyan korábbi riválisok számára, mint pl. a Sony.

[Bloomberg, Reuters] A Sega első pénzügyi féléves vesztesége csökkent azután, hogy a videojátékgyártó cég felhagyott a Dreamcast játékkonzol gyártásával annak érdekében, hogy erőforrásait szoftverek gyártására összpontosítsa az olyan korábbi riválisok számára, mint pl. a Sony.

A Sega cégcsoport vesztesége 170 millió $ volt a szeptember 30-án végződött első pénzügyi félévben, szemben az előző év hasonló időszakában elért 260,28 millió $-hoz képest. Az eredmény a cég októberi 163 millió $-os előrejelzésének nagyjából megfelelő volt, bár azért kissé jobb eredményre számítottak a befektetők és az elemzők.

A cég üzemi nyeresége 47,01 millió $ volt az első pénzügyi félévben, szemben a tavalyi hasonló időszakban elért 228,97 millió $-os üzemi veszteséggel.

A veszteséges Dreamcast játékkonzol üzletág nélkül (amelyet a cég márciusban számolt fel) a féléves forgalom 18%-kal 795,5 millió $-ra esett vissza. A befektetők szerint a cég a veszteség csökkenését az elbukott Dreamcast fejlesztésére és terjesztésére fordított összegek leállításával és a szoftverekre történő koncentrálással érte el.

Naohiko Sasaki, a Kokusai Asset Management igazgatója szerint a cég jó munkát végzett az üzleti fókusz megváltoztatásában. "A kérdés már csak az, hogy vajon sikerül-e növelni a nyereséget a szoftver üzletágban?" -- jegyezte meg Sasaki.

A várakozások szerint a cég az idén sorozatban ötödik évét zárja veszteséggel. A 2002 márciusában lezáruló pénzügyi évben a cégcsoport várhatóan 122 millió $-os veszteséget ér el, míg a forgalom 1,63 milliárd $ lesz, ami 17%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A Sega fogyasztói játék üzletága 7,08 millió $-os üzemi veszteséggel zárta az első pénzügyi félévet, szemben az egy évvel korábban elért 280,6 millió $-os veszteséggel. Ehhez az üzletághoz tartoznak az otthoni játékkonzolok és a játékszoftverek.

A cég játéktermekben használt berendezéseit gyártó részlege 16,28 millió $-os nyereséget ért el az első pénzügyi félévben, ez 20%-os csökkenés az előző év hasonló időszakához képest, amikor 20,33 millió $ volt a nyereség.

A Sega vidámparkokban használt berendezéseit gyártó részlegének nyeresége 40%-kal 45,55 millió $-ra nőtt az egy évvel korábbi 32,54 millió $-hoz képest.

A cég szerint a fogyasztói üzletág nullszaldós lesz a pénzügyi év egészében, a cég játéktermekben használt berendezéseit gyártó részlege 36,6 millió $-os nyereséget fog realizálni, míg a vidámparkokban használt berendezéseket gyártó részleg vesztesége 64,26 millió $ lesz.

Az első pénzügyi félévben a Sega 7,21 millió játékszoftvert adott el, ebből 4,45 millió volt azon szoftverek száma, amelyek a Dreamcast konzolhoz készültek. A cég azt tervezi, hogy a márciusban véget érő pénzügyi évben 14 millió játékszoftvert adnak el, ebből 6,35 millió lesz a Dreamcast-szoftver.

A Sega e hét végén adja el utolsó Dreamcast készleteit az USA-ban, közölte Tetsu Kayama, a cég működtetésért felelős vezérigazgatója.

A cég az amerikai játékkonzol-változat 20 ezer példányát fogja átalakítani december elején ahhoz, hogy ezeket a japán piacon értékesítse, mivel a cég a japán piacon az összes készleten lévő konzolt eladta. Ezután a cég csupán néhány ezer darab konzolt fog megtartani az esetleges cserékhez.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról