Szerző: Vörös Péter

2001. november 12. 13:13

A Motorola öt éven belül 10 milliárd $-t fektet be Kínában

[Bloomberg, CNET, Reuters] A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefongyártója csütörtökön bejelentette, hogy az eredetileg tervezett 3,4 milliárd helyett 10 milliárd $-t fektet be Kínában a következő öt éven belül. Kína már jelenleg is a világ legnagyobb mobiltelefonpiaca. A Motorola a 10 milliárd $-t mobiltelefonos, broadband és internetes termékek gyártásába fekteti. Az amerikai cég félvezetőgyárak építését is tervezi.

[Bloomberg, CNET, Reuters] A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefongyártója csütörtökön bejelentette, hogy az eredetileg tervezett 3,4 milliárd helyett 10 milliárd $-t fektet be Kínában a következő öt éven belül. Kína már jelenleg is a világ legnagyobb mobiltelefonpiaca. A Motorola a 10 milliárd $-t mobiltelefonos, broadband és internetes termékek gyártásába fekteti. Az amerikai cég félvezetőgyárak építését is tervezi.

A Motorola természetesen szeretne profitálni a világ legnépesebb országa mobiltelefonpiacának növekedéséből. Kína az idén lett a világ legnagyobb mobiltelefonpiaca. Christopher Galvin, a Motorola elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy Kína múlt heti felvétele a Világkereskedelmi Szervezetbe (World Trade Organization, WTO) azt jelentheti, hogy a cég teljes mértékben kihasználhatja befektetéseit Kínában.

Galvin annak kapcsán látogatott Pekingbe, hogy bejelentse a befektetési tervet és találkozzon olyan magas rangú tisztviselőkkel, mint pl. Csiang Cö-min kínai elnök.

A Galvin-család által Chicagóban autórádiókat gyártó vállalatként elindított Motorola az év eddigi három negyedévében 2,7 milliárd $ veszteséget ért el, és a cég a negyedik negyedévben is veszteségre számít -- ez utóbbi elérheti a részvényenként 5 centes szintet is. A cég az idén 39 ezer fő elbocsátásával számol.

A Standard & Poor a Motorola hitelképességi minősítését "A-"-ról "BBB+"-ra szállította le októberben, mivel a mobil telekommunikációs berendezések iránti kereslet csökkenése miatt a cég vesztesége negyedévről negyedévre nőtt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról