Szerző: Vörös Péter

2001. szeptember 20. 08:39

Lumix: Matsushita-Leica digitális fényképezőgépek

[Reuters, Yahoo Finance] A főként a Panasonic és a National márkáiról ismert Matsushita is belép a digitális fényképezőgépek gyorsan növekvő piacára, mi több a cég 2003-ra 10%-os világpiaci részesedéshez szeretne jutni. A kamerákat a német lencsegyártó céggel, a Leica Camera AG-val együtt fejlesztik ki.

[Reuters, Yahoo Finance] A főként a Panasonic és a National márkáiról ismert Matsushita is belép a digitális fényképezőgépek gyorsan növekvő piacára, mi több a cég 2003-ra 10%-os világpiaci részesedéshez szeretne jutni. A kamerákat a német lencsegyártó céggel, a Leica Camera AG-val együtt fejlesztik ki.

A Panasonic Lumix digitális fényképezőgép termékcsalád első két tagja egy 4 millió pixeles, kb. 765$-ba kerülő modell és egy kompakt, 2 millió pixeles, kb. 425 $-os modell lesz, amelyeket Japánban dobnak elsőként piacra október 27-én.

Kazuo Toda, a Matsushita egyik vezető ügyvezető igazgatója szerint az amerikai és az európai piacokon jövő tavasszal lesz a termékek bemutatója. Toda elismerte, hogy a cég viszonylag későn lép be a digitális fényképezőgépek piacára, ahol a régi rivális Sony Corp. vezet a világpiacon.

A Sonyhoz hasonlóan a Matsushita (és a többi fogyasztói elektronikai cég is) egyre inkább arra összpontosít, hogy hálózatban összeköthető termékeket fejlesszenek ki, a cél az, hogy a PC-k, a TV-k, az audiolejátszók, a kamerák és más eszközök adatokat tudjanak megosztani egymással. Toda szerint a folyamatosan fejlődő hálózatok révén a digitális fényképezőgépek az információs input egyik legfőbb forrásává válnak.

A Matsushita szerint a digitális kamerák világpiaca az idén 18,5 millióra nő a tavalyi 11 millióval szemben, bár Toda megjegyezte, hogy az előrejelzést csökkentheti a világgazdaság gyengülése és a múlt heti terrortámadás kihatásai.

Dacára annak, hogy a Matsushita viszonylag későn lép be a digitális kamerák piacára, Toda optimista azzal kapcsolatban, hogy a cég el fogja érni a 10%-os piaci részesedést. A jelenlegi piacvezető cégek a Sony, az Olympus Optical Co Ltd., a Fuji Photo Film Co Ltd. és az Eastman Kodak Co.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról