:

Szerző: Koi Tamás

2025. június 26. 14:18

Már a Telekom applikációban is működik a DÁP-belépés

Pár nappal a rendszerek összekapcsolását követően már a Telekom appba is be lehet lépni a DÁP mobilappal, ezzel teljessé vált az első piaci szolgáltató csatlakozása a platformhoz.

Digitális állampolgárnak lenni minden előzetes sztereotípia és interpretáció mellett valahol trendi dolog, még akkor is, ha ez a színfalak mögött számos kötelezettséget ró az értéklánc egyik-másik szereplőjére.

Ilyen kötelezettség például, hogy a piaci szolgáltatóknak a második félévtől kötelezően biztosítani kell, hogy online ügyintézési platformjukra a DÁP applikáción keresztül is be lehessen jelentkezni.

dap_login_telekomapp

A trendiséget jó ideje a zászlajára tűző Telekom a hazai távközlési cégek közül elsőként kötötte össze online felületeit a DÁP-pal, június 20-án azonban még hiányzott az utolsó elem a puzzle-ből: a Telekom appba ugyanis nem lehetett bejelentkezni a másik appon keresztül.

Ez most megváltozott, a szolgáltató közösségi média felületein ma arról tájékoztatta a követőit, hogy mostantól már az okostelefonos appnál is működik a DÁP-login - más kérdés, hogy a Telekom app ma már inkább egy marketingfelület, mint online ügyfélszolgálat, így számos olyan ügytípust nem lehet benne intézni, melyet a weben igen (pl díjcsomagváltás), de van benne cserébe Magenta AI meg pontgyűjtő program.

Remélhetőleg az online ügyintézési módok a DÁP-pal hitelesített Telekom fiók megjelenésével a jövőben azért majd bővülni fognak, hiszen végső soron az lenne az egész programmal a cél, hogy a magukat hitelesen igazoló előfizetők tényleg mindent el tudjanak intézni az okostelefonjukon keresztül, amit korábban adott esetben csak személyes jelenléttel lehetett megtenni.

Fordulóponthoz értünk. A próbaidőszaknak vége, ez már karrier szempontból is véresen komoly játék. Ráadásul mindenkit érint az informatikában!

a címlapról