:

Szerző: Koi Tamás

2025. június 26. 14:18

Már a Telekom applikációban is működik a DÁP-belépés

Pár nappal a rendszerek összekapcsolását követően már a Telekom appba is be lehet lépni a DÁP mobilappal, ezzel teljessé vált az első piaci szolgáltató csatlakozása a platformhoz.

Digitális állampolgárnak lenni minden előzetes sztereotípia és interpretáció mellett valahol trendi dolog, még akkor is, ha ez a színfalak mögött számos kötelezettséget ró az értéklánc egyik-másik szereplőjére.

Ilyen kötelezettség például, hogy a piaci szolgáltatóknak a második félévtől kötelezően biztosítani kell, hogy online ügyintézési platformjukra a DÁP applikáción keresztül is be lehessen jelentkezni.

dap_login_telekomapp

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A trendiséget jó ideje a zászlajára tűző Telekom a hazai távközlési cégek közül elsőként kötötte össze online felületeit a DÁP-pal, június 20-án azonban még hiányzott az utolsó elem a puzzle-ből: a Telekom appba ugyanis nem lehetett bejelentkezni a másik appon keresztül.

Ez most megváltozott, a szolgáltató közösségi média felületein ma arról tájékoztatta a követőit, hogy mostantól már az okostelefonos appnál is működik a DÁP-login - más kérdés, hogy a Telekom app ma már inkább egy marketingfelület, mint online ügyfélszolgálat, így számos olyan ügytípust nem lehet benne intézni, melyet a weben igen (pl díjcsomagváltás), de van benne cserébe Magenta AI meg pontgyűjtő program.

Remélhetőleg az online ügyintézési módok a DÁP-pal hitelesített Telekom fiók megjelenésével a jövőben azért majd bővülni fognak, hiszen végső soron az lenne az egész programmal a cél, hogy a magukat hitelesen igazoló előfizetők tényleg mindent el tudjanak intézni az okostelefonjukon keresztül, amit korábban adott esetben csak személyes jelenléttel lehetett megtenni.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról