Bepakolta a Perplexity-t saját mobilappjába a Telekom
A Magyar Telekom ügyfelei által használt Telekom applikáció eddig jellemzően ügyfélszolgálati és promóciós feladatokat látott el, mától azonban egy mesterséges intelligencia alapú kereső is elérhető az alkalmazásban egy újonnan megjelent menüpont, a "Magenta AI" alatt.
A Magenta AI valójában nem más, mint a tavaly igazán ismertté vált Perlexity nevű AI-startup ingyenesen használható, white label változata, mely a dedikált applikációhoz és a webes felülethez hasonlóan működik, de csak szöveges üzemmódban, vagyis - egyelőre - nem indítható hangalapú beszélgetés a chatbottal. Cserébe bizonyos kérdésekben képes az applikáción belül is elirányítani az előfizetőt (ilyen például a "hol találom a számláimat?").
Tavaszi mix a 2025-ös IT pangástól az interjúk evolúciójáig Ezúttal öt IT karrierrel kapcsolatos, érdekes és aktuális témát érintettünk.
Az appba épített ingyenes Perplexity azonban korlátozottan ad csak válaszokat, legalábbis néhány, a Telekomhoz közvetlenül kapcsolódó témában következetesen nem válaszol a kérdésekre, helyette a chates ügyintézőhöz irányít. Így például nem hajlandó választ adni akkor sem, ha a szolgáltató piaci környezetéről, a konkurenciáról vagy a szabályozó hatóságról kérdezi valaki.
A Magenta AI programot a Perplexityvel karöltve tavaly novemberben indította útjára a Magyar Telekom anyavállalata, a Deutsche Telekom, azzal egyidőben, hogy a cég promóciós jelleggel egyéves Perplexity Pro előfizetést kezdett biztosítani ügyfeleinek. Az új funkció azóta fokozatosan jelent meg a csoport leányvállalatainak applikációiban.
A brandelt felületen meglévő Pro előfizetéssel nem lehet bejelentkezni (sőt, sehogy sem lehet bejelentkezni), ahhoz továbbra is Perplexity appot vagy a böngészős felületet kell igénybe venni.