:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. december 6. 14:19

AI-jal generált értékelések jöhetnek a Google Chrome-ba

A weboldalak reputációját értékelő funkciót tesztel a Google Chrome, aminek az alapját a generatív mesterséges intelligencia adja.

A netezők biztonságát támogató újabb fejlesztésen dolgozik böngészőjében a Google, a Chrome-on belül kísérleti fázisban teszteli a „Store Reviews”, azaz áruházi értékelések funkciót. A mesterséges intelligencián alapuló eszköz azt hivatott megmutatni a felhasználó számára, hogy a korábbi visszajelzések alapján mennyire tűnik megbízhatónak az aktuálisan látogatott webáruház vagy weboldal, amit ha széles körben tesz elérhetővé a keresőcég, jelentős hatással bírhat a webshopokra és márkákra.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Az AI-alapú fejlesztés elsősorban az olyan népszerű oldalakról származó adatokkal dolgozik, mint a vállalkozások értékeléseit összegyűjtő Trust Pilot és a ScamAdvison, illetve a többi megbízható véleménygyűjtő platform. Az összesített, AI által generált értékelést leírás formájában kapja meg a felhasználó egy buborékban, ami akkor ugrik elő, ha a böngésző címsorban a lakat, vagy „i” ikonra kattint. A felhasználónak nem kell a különböző felületeket átnéznie, amennyiben új felületre téved és kételkedik annak hitelességében, ezzel csökkentve az időráfordítást és a kockázatot.

A generatív funkció bevezetése a korai szakértői vélemények szerint jelentős hatással lehet az e-kereskedelmi webhelyekre, és a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereknek is számolniuk kell a fejlesztés következményeivel. Az online boltok számára így még fontosabbá válik, hogy hiteles és pozítív értékelések jelenjenek meg róluk a mérvadó platformokon, a bizalom növelése fontosabb tényezővé válik a konverzióban. A kevésbé kedvező értékelésekkel rendelkező vállalkozások forgalma azonban csökkenhet, ha a felhasználók az információs buborékban olvasottak alapján inkább nem vásárolnak tőlük.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról

szerző

14

Ha nem vigyázunk, megeszi a zeneipart az AI

2025. október 31. 10:50

Most dől el, hogy lesznek-e még hús-vér szerzők pár évtized múlva. Ezt a témát feszegetjük az Artisjus elnökének segítségével.