:

Szerző: Koi Tamás

2024. november 29. 13:04

Dánia legnagyobb mobilszolgáltatójának is megvolt a csörögjetek ránk! momentuma

Egy szoftverfrissítés végzetes következményekkel járhat egy mobilszolgáltató hálózatára nézve - az örök tanulságot most Dánia legnagyobb szolgáltatója vonhatta le.

Tegnap igazán vérpezsdítő napja volt a dán távközlésnek, legfőképpen pedig a legnagyobb helyi távközlési cégnek a TDC-nek, melynek mobilhálózata szerdáról csütörtökre virradó éjjel lényegében összeomlott. 

A helyi media tudósítása szerint az országban kisebbfajta káoszt okozott, hogy a mintegy 3,2 millió ügyféllel rendelkező szolgáltatónál előfizetők tömegei képtelenek voltak használni csütörtök reggeltől a telefonjaikat, ami ráadásul még ijesztőbb, a 112-es segélyhívószámot sem tudták elérni ezek az ügyfelek. Ha ez nem lenne elég, a dán vasúttársaság rendszerei ugyanebben az időpontban szintén leálltak - hogy a két ügynek van-e egymáshoz köze, arról ellentmondó információk láttak napvilágot.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Innen már valószínűleg sejthető, hogy az üzemzavarnak - melyet állítólag egy félresikerült szoftverfrissítés okozott - meglehetősen komoly következményei lettek hirtelen. Az országos rendőrfőkapitány minden szolgálatban lévő rendőri egységet azonnal az utcára küldött azért, hogy a lakosság direkt segítséget kérhessen a rendvédelemtől szükség esetén, a rendőrség emellett a médián keresztül arra kérte a TDC előfizetőit, hogy vegyék ki a SIM-et a készülékükből, ebben az esetben ugyanis működik a segélyhívás.

Az internethozzáféréssel rendelkező felhasználóknak a rendőrség azt javasolta, hagyományos mobilhívás helyett használják az alternatív kommunikációs csatornákat.

Az eset szinte napra pontosan két héttel azután történt, hogy a norvég Telenor hálózatában fellépő energiaellátási üzemzavar miatt szintén elérhetetlenné, illetve nehezen elérhetővé váltak a segélyhívó szolgáltatások mobilról. A helyi hírközlési hatóság, az Nkom november 13-án elfogadhatatlannak nevezte a helyzetet, különös tekintettel arra, hogy három hónapon belül ez volt a norvég segélyhívó hálózatokat érintő harmadik incidens a sorban.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról