Szerző: Koi Tamás

2024. november 29. 13:04

Dánia legnagyobb mobilszolgáltatójának is megvolt a csörögjetek ránk! momentuma

Egy szoftverfrissítés végzetes következményekkel járhat egy mobilszolgáltató hálózatára nézve - az örök tanulságot most Dánia legnagyobb szolgáltatója vonhatta le.

Tegnap igazán vérpezsdítő napja volt a dán távközlésnek, legfőképpen pedig a legnagyobb helyi távközlési cégnek a TDC-nek, melynek mobilhálózata szerdáról csütörtökre virradó éjjel lényegében összeomlott. 

A helyi media tudósítása szerint az országban kisebbfajta káoszt okozott, hogy a mintegy 3,2 millió ügyféllel rendelkező szolgáltatónál előfizetők tömegei képtelenek voltak használni csütörtök reggeltől a telefonjaikat, ami ráadásul még ijesztőbb, a 112-es segélyhívószámot sem tudták elérni ezek az ügyfelek. Ha ez nem lenne elég, a dán vasúttársaság rendszerei ugyanebben az időpontban szintén leálltak - hogy a két ügynek van-e egymáshoz köze, arról ellentmondó információk láttak napvilágot.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Innen már valószínűleg sejthető, hogy az üzemzavarnak - melyet állítólag egy félresikerült szoftverfrissítés okozott - meglehetősen komoly következményei lettek hirtelen. Az országos rendőrfőkapitány minden szolgálatban lévő rendőri egységet azonnal az utcára küldött azért, hogy a lakosság direkt segítséget kérhessen a rendvédelemtől szükség esetén, a rendőrség emellett a médián keresztül arra kérte a TDC előfizetőit, hogy vegyék ki a SIM-et a készülékükből, ebben az esetben ugyanis működik a segélyhívás.

Az internethozzáféréssel rendelkező felhasználóknak a rendőrség azt javasolta, hagyományos mobilhívás helyett használják az alternatív kommunikációs csatornákat.

Az eset szinte napra pontosan két héttel azután történt, hogy a norvég Telenor hálózatában fellépő energiaellátási üzemzavar miatt szintén elérhetetlenné, illetve nehezen elérhetővé váltak a segélyhívó szolgáltatások mobilról. A helyi hírközlési hatóság, az Nkom november 13-án elfogadhatatlannak nevezte a helyzetet, különös tekintettel arra, hogy három hónapon belül ez volt a norvég segélyhívó hálózatokat érintő harmadik incidens a sorban.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.