Szerző: Koi Tamás

2024. május 15. 13:28

Két év után hozzánk is elért az IKEA Kreativ

Az IKEA, illetve a mögötte álló Ingka Csoport nem csak az egyik legnagyobb, hanem a legújítóbb lakberendezési termékeket forgalmazó konszernje - a cég AR-alapú lakberendező platformja most Magyarországra is elért.

Az IKEA valamikor az előző évtized második felében jött rá, hogy a fiatal vásárlók megnyeréséhez nem feltétlenül elég a fiatal vásárlók ízlését tükröző bútorok és egyéb lakberendezési tárgyak gyártása és forgalmazása, hanem azokat elég szexin is kell csomagolni a korosztály számára.

Az első, kiterjesztett valóságot használó lakberendező applikációt követően a vásárláshoz is használható IKEA appban 2022 júliusában jelent meg a Kreativ nevű üzemmód, mely éppen ezt a célt szolgálta.

ikea_kreativ_01

A Kreativ mostantól a magyar vásárlók számára is elérhető, a tengerentúli és nyugat-európai piacokkal egyező módon, azaz az IKEA mobilappban vagy IKEA.hu weboldalon keresztül.

A vásárlók a Kreativ segítségével nézegethetnek előre berendezett 3D-s tereket is, illetve a Kreativ Scene Scanner segítségével megnézhetik, hogy a méltán népszerű FÖRHÖJA konyhai zsúrkocsi hogyan mutatna a konyhában, vagy éppen a lapra szerelt rattanfotel, a SALNÖ elfér-e a sarokban a kredenc mellett.

Az IKEA-nak egyébként már saját lakberendező mesterséges intelligenciája is van, az IKEA AI Assistant, mely az OpeanAI ChatGPT-jére épülve igyekszik a kapott leírások vagy utasítások alapján belső teret tervezni a vásárlóknak.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról