Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. június 30. 13:00

Szigorúbb tesztet futtat a YouTube az adblockerek ellen

Három videó megtekintése után átmeneti tiltást dobhat a lejátszó - de egyelőre még kísérletről van szó.

A YouTube május elején kezdte el noszogatni a felhasználókat, amikor a tesztkörbe bevont internetezők egy részénél elkezdett megjelenni egy felugró ablak, ami arra figyelmeztette őket, hogy az adblockerek használata nem megengedett, illetve két lehetőséget ajánlott fel: vagy kikapcsolják a blokkolót a hirdetések engedélyezéséhez, vagy a videók megtekintéséhez az előfizetéses, reklámmentes YouTube Premium csomagot ajánlják, egyébként nem tekinthetik meg az éppen elindítani kívánt videót.

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A videómegosztó most egy fokkal határozottabb hangvételű, újabb tesztet futtat a hirdetésblokkolók használatának korlátozására, és arra kéri a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a tiltó bővítményeket, vagy vásároljanak prémium előfizetést, máskülönben három videó megtekintése után átmenetileg letiltják a lejátszó használatát. Egy másik felhasználó a Redditen tett közzé egy képernyőmentést, amit azután készített, hogy a YouTube letiltotta a hozzáférését, az általános szerződési feltételek megsértésre hivatkozva. Egyes visszajelzések alapján a cég nem csak azt asztali gépeken, de mobilplatformon is futtatja a tesztet.

A YouTube tájékoztatása szerint az üzenet egy szűkebb körben végzett kísérlet része, amivel az adblockerek kikapcsolására szeretnék ösztönözni a nézőket, ellenkező esetben valóban átmeneti tiltást kaphatnak. Hogy szélesebb körben mikor lehet számítani a korlátozás bevezetésére, egyelőre nem tudni.

A vállalat korábban már több próbát tett arra, hogy előfizetésre terelje a nézőket, többek közt a 4K-s videók eléréséhez, tavaly pedig még több átugorhatatlan reklámot kezdett el megjeleníteni.

a címlapról

CODE

0

Vibe codingban nyomul előre a Google

2025. december 5. 12:22

A keresőóriás partnerséget kötött a Replit startuppal, mely időközben meghódította az Anthropic Claude Code és a Cursor területét.