Szerző: Koi Tamás

2023. május 19. 13:58

Vastag árrést rak az Apple az első VR-headsetjére

Az eddigi gyakorlatához ragaszkodva meglehetősen vastagon kíván keresni a várhatóan jövő hónapban bemutatkozó új AR/VR headsetjén az Apple.

A WWDC 2023-on a pletykák szerint az Apple új szegmens meghódítását kezdheti meg, a cég ugyanis a kiszivárgott információk szerint ekkor jelentheti be első AR/VR headsetjét, ami az eredeti, hosszú évekkel ezelőtt vizionált kecses szemüvegkoncepciótól jócskán eltávolodva inkább hajaz majd napjaink VR-szemüvegeire.

A headsetet a pletykák szerint szokásához híven nem adja majd gombokért az Apple, a kütyü 3000 dolláros fogyasztói árával a cupertinóiak eddigi legdrágább kiegészítője, illetve a Maceket leszámítva általában véve a legdrágább hardvere lehet majd.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A beszállítói láncot ismerő, a komponensárakkal nagyjából tisztában lévő kínai források most azt írják, hogy a vadonatúj Apple-headset körülbelül 1400-1600 dollárjába kerülhet majd a cégnek, a gyártási és szállítási költségekkel együtt.

Mindezzel beigazolódni látszanak azok a korábbi pletykák is, melyek arról szóltak, hogy noha az Apple eleinte a minél gyorsabb piaci siker érdekében hajlandó lett volna veszteséggel adni a terméket, a menedzsment végül lesöpörte ezt a tervet az asztalról. 

Az Apple-től egyébként egyáltalán nem áll távol a 100%-os vagy közel 100%-os árrés alkalmazása: a cégnek egy iPhone 14 Pro Max legyártása nagyjából 500 dollárba kerül, miközben a készülék 1099 dolláros induló áron kapható az üzletekben.

Via 9to5Mac.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról