Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. május 12. 11:10

Egyre morcosabban kéri a YouTube a reklámblokkolók kikapcsolását

Előugró ablakban kínálja előfizetéses csomagját a YouTube azoknak, akiknél ad blocker használatát detektálja.

Felhasználói visszajelzések alapján a YouTube elkezdte tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását. A Redditen többen is arról számoltak be, hogy a videólejátszó egy felugró ablakban figyelmeztette rá őket, hogy az adblockerek használata nem megengedett, illetve két lehetőséget ajánlott fel: vagy kikapcsolják a blokkolót a hirdetések engedélyezéséhez, vagy a videók megtekintéséhez az előfizetéses, reklámmentes YouTube Premium csomagot ajánlják, egyébként nem tekinthetik meg az éppen elindítani kívánt videót.

Elindult a heti kraftie hírlevél!

Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Elindult a heti kraftie hírlevél! Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

A videómegosztó szóvivője szerint a globálisan futó tesztben próbálják arra ösztönözni a felhasználókat, hogy engedélyezzék a hirdetéseket, vagy fizessenek elő a prémium szolgáltatásra, de a cég nem említette, hogy pontosan hány régióban jeleníti meg a figyelmeztetéseket, illetve hogy a jövőben szélesebb körben tervezi-e az ad blockert használók elleni szigorúbb korlátozásokat, mondjuk a videólejátszás letiltását.

A YouTube Music és Premium szolgáltatások tavaly novemberben lépték át a 80 milliós előfizetői számot, ami egy év alatt több mint 30 milliós bővülést jelent, ezt a növekedési ütemet segíthetnek tartani az újabb ösztönző intézkedések. Lényegében ezt szolgálták az évek során egyre hosszabbá váló, átugorhatatlan hirdetésformátumok is.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról