Egyre morcosabban kéri a YouTube a reklámblokkolók kikapcsolását
Felhasználói visszajelzések alapján a YouTube elkezdte tesztelni a reklámblokkoló kiegészítőket használó internetezők korlátozását. A Redditen többen is arról számoltak be, hogy a videólejátszó egy felugró ablakban figyelmeztette rá őket, hogy az adblockerek használata nem megengedett, illetve két lehetőséget ajánlott fel: vagy kikapcsolják a blokkolót a hirdetések engedélyezéséhez, vagy a videók megtekintéséhez az előfizetéses, reklámmentes YouTube Premium csomagot ajánlják, egyébként nem tekinthetik meg az éppen elindítani kívánt videót.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A videómegosztó szóvivője szerint a globálisan futó tesztben próbálják arra ösztönözni a felhasználókat, hogy engedélyezzék a hirdetéseket, vagy fizessenek elő a prémium szolgáltatásra, de a cég nem említette, hogy pontosan hány régióban jeleníti meg a figyelmeztetéseket, illetve hogy a jövőben szélesebb körben tervezi-e az ad blockert használók elleni szigorúbb korlátozásokat, mondjuk a videólejátszás letiltását.
A YouTube Music és Premium szolgáltatások tavaly novemberben lépték át a 80 milliós előfizetői számot, ami egy év alatt több mint 30 milliós bővülést jelent, ezt a növekedési ütemet segíthetnek tartani az újabb ösztönző intézkedések. Lényegében ezt szolgálták az évek során egyre hosszabbá váló, átugorhatatlan hirdetésformátumok is.