Megtévesztő üzeneteket kaptak a Neptunon a magyar egyetemisták
Az április 26-án este történt, több hazai egyetem is érintő informatikai incidens miatt az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) átmenetileg leállította a Neptun rendszert. Az intézmény az újraindításig a hallgatók türelmét kérte, illetve felhívta rá a figyelmet, hogy a rendszeren belül érkező hamis e-mailekre semmiképpen ne válaszoljanak. Az ügyben a Budapesti Corvinus Egyetem, az ELTE és az Óbudai Egyetem hallgatói is érintettek voltak, akik trágár nyelvezetű, a Telex nevével visszaélő üzeneteket kaptak.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Másnap az intézmény újabb tájékoztatást tett közzé honlapján arról, hogy a vizsgálatok alapján az elkövetők egy ELTE-s Neptun-kóddal és jelszóval visszaélve tudtak hamis üzeneteket kiküldeni. Az intézmény bevallása szerint megtette a szükséges lépéseket, és blokkolta az érintett ELTE-polgár Neptun-hozzáférését, majd a rendszer webes felületét újra elérhetővé tette mind az oktatók, mind a hallgatók számára. Az intézmény továbbá felhívta rá a figyelmet, hogy a hallgatók rendszeresen változtassanak jelszót, és hagyják figyelmen kívül a gyanús e-maileket, ne kattintsanak a bennük elhelyezett linkekre.
Az ELTE a honlapján közzétett közleményen kívül egyelőre nem szolgált további információkkal, így többek közt azt sem tudni, hogy az üzenetekben említett adatlopásra tett utalás mennyire hordoz valódi tartalmat, és történhetett-e tényleges adatszivárgás.