Szerző: Koi Tamás

2022. október 18. 13:53

Előbb jöhet a hajtogatható iPad, mint a hajtogatható iPhone

A piaci trendekkel gyökeresen ellentétes úton léphet be a hajlítható kijelzős eszközök piacára az Apple, legalábbis ha bejön a CCS Insight nevű elemzőcég jóslata.

A hajlítható kijelzős okostelefonok piacától eddig látványosan távol tartotta magát az Apple, egyre több elemző véli azonban úgy, hogy sokáig nem tud az árral szemben úszni a cég, ezért kénytelen lesz előbb-utóbb piacra dobni egy hajlítható kijelzős kütyüt. 

Ez azonban a várakozásokkal ellentétben logikusan nem az iPhone, hanem egy iPad kéne legyen.

Legalábbis így vélik a CCS Insight elemzőcégnél, mely évente készíti el technológiai ipari jóslatait (hogy ezek végül mennyire jönnek be, arról nem szól a fáma). A prognózis szerint erre legkorábban valamikor 2024-ben kerülhet sor, vagyis simán lehet, hogy a piac - és a világgazdaság - aktuális állapotától függően ez áttolódik akár 2026-27-re is. 

foldable_ipad

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A CCS szerint az Apple számára óriási kockázatot jelentene, ha a hajlítható kijelzős eszközök piacán elsőként egy iPhone-nal mérkőzne meg, két okból is. Egyrészt egy potenciális technológiai baki kapcsán óriási támadófelületet nyújtana a cég az összes versenytársnak - márpedig technológiai bakikért nem kell a szomszédba mennie senkinek ebben a szegmensben, elég megkérdezni a Samsungot.

Másrészt pedig fennállna a veszélye, hogy egy csúcsszegmensbe pozícionált hajlítható kijelzős iPhone-t gyakorlatilag az űrbe kéne kiárazni (ami azért még Apple-mércével mérve is túlzás lehet) ahhoz, hogy - árban is - meg lehessen különböztetni a jelenlegi csúcskategóriás modellektől, melyek az árcédula tekintetében ma simán felveszik a versenyt a konkurencia hajlítható kijelzős modelljeivel.

Via CNBC.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról