Szerző: Koi Tamás

2022. október 12. 12:25

Amire mindenki várt: jönnek a lábak a metaverzumba

Feltűnt, hogy az összes eddigi, metaverzumos demóban csupa láb nélküli avatarok vannak? Jó okkal.

A metaverzum - ahol több technológiai multi szerint a jövőben élünk majd - jelentős grafikus tuningot kaphat, annak érdekében, hogy kissé életszerűbbnek érezzék a felhasználók a benne töltött perceket. A grafika felturbózásának szükségszerűségét jól szemlélteti, hogy a platform virtuális lakóinak, vagyis a többnyire a hús-vér felhasználóról mintázott 3D-s avataroknak mindmáig komoly hiányosságuk, hogy 

NINCS LÁBUK.


A kezdetleges - és meglehetősen hiányos - ábrázolási formák miatt sokat kritizált metaverzum-grafika tuningját régóta beígérte Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója, aki a tegnapi, fejlesztőknek tartott Connect konferencián bejelentette, hogy 

JÖNNEK A LÁBAK.


meta_legs

AWS Generatív AI: apró tanmesék az ötletes felhasználásra (x)

A generatív AI gyorsan turbózza fel a vállalati folyamatokat, az elburjánzó dokumetumoktól egészen a repetitív fejlesztői feladatok kigyomlálásáig.

AWS Generatív AI: apró tanmesék az ötletes felhasználásra (x) A generatív AI gyorsan turbózza fel a vállalati folyamatokat, az elburjánzó dokumetumoktól egészen a repetitív fejlesztői feladatok kigyomlálásáig.

A tegnapi demón Zuckerberg 3D-s avatarja ennek megfelelően már lábakon állva fejtette ki, hogy lábakat kreálni a virtuális valóságban nem triviális feladat, nem véletlen, hogy egyetlen olyan megoldás sincs még a csőben, mely ezt a lécet megugraná.

A lábak hiányának egyébként rendkívül prózai technológiai okai voltak eddig, illetve vannak jelenleg is: a kurrens headsetek és virtualizációs megoldások (beleértve a Connecten most bejelentett méregdrága Quest Pro-t) ugyanis csak a felsőtest - a kezekkel együtt - és az arc letapogatására, lemodellezésére alkalmasak, egyszerűen nincs olyan hardvereszköz, melyekkel a lábak mozgása leképezhető. 

Zuckerberg szerint nem is lesznek erre a célra rendszeresített, külön viselhető szenzorokat tartalmazó eszközök, helyette prediktív MI fogja kiszámolni a felsőtest mozgása alapján, hogy a felhasználó alsó végtagjai éppen milyen pozícióban lehetnek. Hogy pontosan mikortól, az ugyanakkor egyelőre kérdéses, erről ugyanis nem sok részletet árult el a bemutatóban a Meta első embere azon kívül, hogy elsőként a Horizon Worlds közösségi térben fognak megjelenni a lábbal ellátott avatarok.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról