Egyre népszerűbb a kétfaktoros azonosítás az Ügyfélkapun
Az Ügyfélkapu portált üzemeltető Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) még nyáron vezette be Ügyfélkapu+ néven a kétfaktoros azonosítást (2FA), amivel a kormányzati szolgáltatások igénybe vételére és ügyintézésre használható felület elérése lényegesen biztonságosabbá vált. A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhető szolgáltatással az illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az ügyintézési felületekre
Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.
Az indulástól számított 4 hónap alatt mostanra sikerült átlépni a több mint húszezer azonosítást - írja a szolgáltató friss közleményében, amiben továbbra is arra bátorítja a felhasználókat, hogy éljenek a biztonságos bejelentkezés lehetőségével. Az Ügyfélkapu+ használata ingyenes, mindössze egy Ügyfélkapu regisztráció és egy olyan – lehetőség szerint kamerával rendelkező – mobileszköz szükséges hozzá, amelyen futtathatók a független hitelesítő alkalmazások, például a NISZ hitelesítő. Az emelt szintű azonosítási szolgáltatás igénylése az ugyfelkapu.gov.hu felületen történő bejelentkezést követően – az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó megadása után – kezdeményezhető. A felhasználó először kiválasztja az Ügyfélkapu+ igénylése menüpontot, majd a „Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez” gombra kattintva tudja párosítani az eszközeit a szolgáltatással.