:

Szerző: Koi Tamás

2022. szeptember 15. 14:37

Húszmilliárd dollárért viszi az Adobe a Figmát

Gigantikus összeget fizetett egy interfész dizájn szoftverben utazó startupért, a Figmáért az Adobe.

Tovább gazdagítja a hibrid munkavégzés érájára felkészített kollaborációs platformjainak sorát az Adobe. A cég bejelentette, hogy mintegy húszmilliárd dollárért cserébe felvásárolja a Figmát, egy 2012-ben alapított startupot, melynek megoldását a mobilapplikáció- és webdizájnerek egyaránt előszeretettel alkalmazzák az utóbbi időszakban. 

A Photoshoppal ismertté vált cég ezzel egyben az Adobe XD egyik meghatározó konkurense felett szerezhet irányítást. Ez továbbá az Adobe fennállásának eddigi messze legnagyobb akvizíciós ügylete, korábban a Marketo 2018-as bekebelezése tartotta a csúcsot a maga 4,75 milliárd dolláros vételárával. Ezt a Macromedia 2005-ös felvásárlása előzte meg, mely akkor 3,4 milliárd dollárt ért.

figma

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

A többek között olyan, neves, nagy partnerek, mint a Microsoft, a Zoom, az AirBnb vagy a Coinbase által használt Figma a cégek között létrejött előzetes megállapodás alapján teljes autonómiát élvez majd az Adobe-on belül, vezérigazgatója pedig marad Dylan Field, aki társával, Evan Wallace-szal együtt tíz évvel ezelőtt, a Brown Egyetemen végzett tanulmányaik során alapította a céget. 

Az akvizíció egyelőre nem érinti a Figma termékkínálatát sem, így a rendszer az ígéretek szerint többek közt továbbra is ingyenes marad oktatási célú felhasználásra, illetve nem változik az árképzés sem.

Az ügylet a várakozások szerint a hatóságok jóváhagyását követően valamikor 2023-ban zárulhat.

Visszatérő, 63. kraftie adásunkban rugóztunk a 4 napos munkahéten, a home office lassú halálán, a PIP-en és LinkedIn beállításokon, illetve a neres adás folytatásán is.

a címlapról