Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. július 19. 11:17

Még mindig kockázatos Revolutot használni az MNB szerint

A jegybank szerint legalább jövő év közepéig nem várható semmiféle változás a Revolut Bank státuszában.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi közleményében ismét felhívta a figyelmet a Revolut használatának kockázataira. A jegybank álláspontja szerint az ügyfelek védelme érdekében a Revolut Banknak itthoni leánybankként, magyarországi székhellyel, tőkeerővel, a hazai jegybank felügyelete alá tartozó intézményként kellene végeznie tevékenységét.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az MNB jelenlegi ismeretei szerint a társaság státuszában legalább jövő évig nem várható változás, addig is online, határon átnyúló szolgáltatóként működik, így a magyar ügyfelek továbbra sem tudják Magyarországon rendezni betétbiztosítási, fogyasztói vagy elszámolási jogvitájukat a Revolut Bankkal szemben.

A jegybank kiemelte: a Revolut társaság prudenciális és fogyasztóvédelmi felügyeletét az uniós jogszabályok szerint alapvetően az anyabank székhelye szerinti litván, vagyis nem a hazai felügyeleti hatóság látja el. A Magyar Nemzeti Bankot "fogadó országbeli" felügyeletként a fogyasztóvédelem terén csak korlátozott jogosítványok illetik meg. A betétesek védelmét a litván, és nem a magyar betétbiztosítási rendszer garantálja, ezért esetleges elszámolási, fogyasztói vagy betétbiztosítási probléma esetén az érintett magyar fogyasztók alapvetően csak Litvániában kereshetnek jogorvoslatot saját ügyeikben. 

A bank szerint a határon átnyúló fintech szolgáltatókkal való szerződéskötés előtt célszerű tájékozódni, és összevetni az azok által kínált szolgáltatások tényleges tartalmát, illetve azok költségeit például a magyarországi hagyományos bankokéval. A kalkulációhoz előzetesen érdemes azonosítani a konkrét szolgáltatási igényt (pl. készpénzmentes szolgáltatás vagy gyakori készpénzfelvétel; főképp pénzforgalmi szolgáltatások vagy betét és hitelezési igény stb.)

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról