Szerző: Koi Tamás

2022. július 14. 10:18

Hűségkedvezménnyel téveszthette meg előfizetőit a Telekom

A hűségidős kedvezményekkel kapcsolatos tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt indított eljárást a Magyar Telekom ellen a Gazdasági Versenyhivatal. A cég a versenyhatóság szerint nem tájékoztatta teljeskörűen az ügyfeleket arról, hogy mivel jár, ha a hűségidő hosszabbításáért cserébe kedvezményben szeretnének részesülni.

A nemzeti versenyhatóság vizsgálatot indított a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-vel szemben, mivel a cég feltételezhetően megtévesztően népszerűsítette a hűségidő vállalása esetére kínált, mobilinternet-forgalomra vonatkozó kedvezményeit - jelentette be a GVH csütörtök délelőtt.

A szervezet szerint a vállalat kampányának üzenetei (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a meglévő előfizetői díjcsomagjukra vonatkozó, további egy évnyi hűségidő vállalásával igényelhetik az ígért kedvezményeket.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A GVH ugyanakkor azt valószínűsíti, hogy egyes ügyfelek csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre. A Telekom kampánya így megtévesztő módon, tisztességtelenül befolyásolhatta a fogyasztók döntését - áll a hatóság közleményében.

A hazai távközlési piacon egyébként bevett gyakorlat, hogy a régebbi, már nem értékesített díjcsomagokra nem lehet újbóli hűségidőt vállalni, a piaci szereplők így ezzel - az újabb hűségvállaláshoz kapcsolódó kedvezményekkel - próbálják meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy térjenek át egy új konstrukcióra.

A Telekom a saját mobilalkalmazásában rendszeresen futtat ilyen célból különféle promóciókat, egyben arra is ösztönözve ezzel az ügyfeleket, hogy azok a mobilappos ügyintézési módot részesítsék előnyben a hagyományos csatornák helyett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról